Pražská Blanka má sourozence. V Uble slavnostně otevřeli Tunel UBlanka, je dlouhý 13575 milimetrů

Bezejmenný podjezd pod silnicí v Uble na Zlínsku má jméno. Místní ho nazvali Tunel UBlanka a slavnostně opatřili informačními tabulemi.

Recesistická akce měla i reálný cíl, přilákat do této oblasti více turistů. Okolí Zlína protíná několik vysokých náspů s betonovými tunely.

Je to součást nedokončené Baťovy železniční dráhy.

Po válce na ní ještě chvíli pracovaly mládežnické oddíly, ale potom celý projekt skončil. Obyvatelé Ubla stavbu díky položeným vozovkám běžně užívají.

Hledali třicet Zlínů po celém světě. Baťa je stavěl podle jednoho vzoru, i ulice se jmenovaly stejně

Baťovo-Borovo v Chorvatsku

Autoři dokumentu Batalives: Baťovské životy si vybrali nakonec pět měst, které stavěla firma Baťa ve třicátých letech.

Tunel je dlouhý 13575 milimetrů a je v nadmořské výšce 401 metrů „Nikdo tunel slavnostně neotevřel. My se k němu vracíme po 70 až 80 letech,“ uvedl organizátor Miroslav Zelinský. Podle něj Ublo stojí za návštěvu.

Historie stavba sahá do třicátých let. V roce 1934 začala v souladu s potřebami rozvoje firmy i regionu stavět firma Baťa železniční trať Vizovice - Horní Lideč.

Přestože trať nebyla nikdy dokončena, v terénu jsou stále velmi zřetelné pozůstatky připravovaného drážního tělesa, náspů, terénních zářezů i vybudovaných staveb jako jsou mosty či propustky.

Pojmenovaný tunel UBlanka v Uble
autor: rv

Související