Po nových úsecích dálnic D55 a D49 v kraji se řidiči zatím neprojedou. Někde se staví, jinde jen připravuje

Poklepání základního kamene jihovýchodního obchvatu Otrokovic
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Poklepání základního kamene jihovýchodního obchvatu Otrokovic

Mezi největší dopravní investice ve Zlínském kraji v roce 2019 mimo jiné patří jihovýchodní obchvat Otrokovic, nebo pokračování dálnic D49 a D55.

Silničáři si na letošní rok ve Zlínském kraji naplánovali hned několik velkých dopravních staveb. Například zahájení výstavby jihovýchodního obchvatu Otrokovic, pokračujícího úseku D55 u Babic, nebo dálnice D49 u Fryštáku.

Silničáři hned v lednu avizovali, že plánují na rok 2019 ve Zlínském kraji 29 dopravních investic. Pět z nich byly pokračující stavby z minulých let. A už v lednu bylo jasné, že vůbec nejvíc, tedy zhruba dvě stě milionů korun, letos Ředitelství prostaví na jihovýchodním obchvatu Otrokovic. Je to téměř čtvrtina celkové částky za stavbu.

Trasa obchvatu Otrokovic

Po obchvatu, který se stane součástí dálnice D55, se má začít jezdit na konci roku 2021. „Měl by být postavený most přes budoucí dálnici, který bude od kvítkovické průmyslové zóny do Pohořelic. Bude přenášet dopravu, takže lidi do Pohořelic by se opět měli dostat normálně. A začne se stavět i samotná dálnice,“ říkal v lednu šéf zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

U Otrokovic se už staví a bagry vyjeli v prosinci i o několik kilometrů dále, mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku. Od února je na připravovaném osmikilometrovém úseku budoucí D55 pětky vystřídají archeologové. Podle Ředitelství silnic a dálnic by samotné stavební práce mohly začít v létě příštího roku.

Práce ale nezačaly na stavbě druhé důležité dopravní tepny regionu. Dálnice D49 z Hulína na Kroměřížsku do Fryštáku na Zlínsku. S trasou dálnice totiž nesouhlasili ekologové. Jejich kasační stížnost musel projednat Nejvyšší správní soud. Přitom politici a silničáři poklepali na základní kámen dálnice D49 už před jedenácti lety.

„V současně době se hlavní pozornost spolku věnuje zásahu dálnice do biotopu desítek chráněných živočichů a rostlin,“ říkal v březnu předseda Dětí země Miroslav Patrik. Nejvyšší správní soud však letos dvě stížnosti ekologů zamítl. Stavět by se u Hulína mělo začít v příštím roce.

Spustit audio

Související