Dálnice D49 na Zlínsku byla odložena, na Uherskohradišťsku ale začaly přípravné práce stavby dálnice D55

Vizualizace dálnice D55

Ředitelství silnic a dálnic začalo připravovat stavbu dálnice D 55 u Babic na Uherskohradišťsku. Poté, co úsek prozkoumají archeologové, by se mohlo začít stavět v příštím roce.

Na přípravě stavby dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku už začali pracovat silničáři. Ti mají do února příštího roku v plánu skrývku ornice. Poté na připravovaný úsek stavby nastoupí archeologové.

Podle šéfa krajského ředitelství silnic a dálnic Karla Chudárka by archeologové měli průzkum stihnout do léta. Silničáři by tak podle odhadů mohli začít stavět nejpozději v září příštího roku. Řidiči by se podle Chudárka mohli po nové silnici projet o tři roky později. Tedy v září roku 2023.

Úsek D55, který se začíná stavět (žlutě vyznačený)

„Měří to zhruba osm kilometrů, předpokládané náklady na tu stavbu jsou necelé čtyři miliardy korun. Stavba bude probíhat 36 měsíců, takže v září roku 2023 bychom se měli projet kolem souměstí Starého Města u Uherského Hradiště,“ uvedl pro Český rozhlas Zlín Karel Chudárek.

Dálnici D55 si vynucují přetěžované silniční tahy v poměrně hustě obydlené oblasti při řece Moravě. Na trase dnešní silnice I/55 leží mnoho měst v těsné blízkosti a doprava mezi nimi je vedena jejich centry (Uherské Hradiště, Strážnice, Veselí nad Moravou). Intenzita dopravy v této oblasti je již dnes vysoká. Projekt D55 je poměrně velkorysý, v jižní části vede v souběhu s železničním koridorem. V současné době je z celé D55 v provozu necelých 18 km dlouhý úsek Hulín – Otrokovice, který spolu s již zprovozněnými úseky dálnice D1 výrazně přispěl k lepšímu napojení Zlínského kraje na republikovou síť silnic a dálnic. Tříkilometrový severovýchodní obchvat Otrokovic byl zprovozněn v říjnu 2006, severního prodloužení k mimoúrovňové křižovatce Hulín s dálnicí D1 se D55 dočkala 3. 12. 2010.

Související