Malý integrovaný dopravní systém ve Zlíně zůstane zachován i po zavedení tarifu Zlínského kraje
Na integrovaném tarifním systému ZID, který již řadu let propojuje zlínskou MHD s vlaky na trase Zlín-Vizovice, se od 15. prosince nic nezmění.
Zavedení jednotného tzv. tarifu Zlínského kraje v autobusové a vlakové dopravě od 15. prosince 2019 nebude mít žádný vliv na fungování již řadu let platného tarifu Zlínské integrované dopravy (ZID) na železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice.
Mnozí cestující na železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice využívali již řadu let výhodu malého lokálního integrovaného tarifního systému ZID. „Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) jako provozovatel městské hromadné dopravy v obou městech umožňovala prodej jednotných jízdních dokladů, se kterými bylo možno cestovat v trolejbusech a autobusech DSZO a rovněž v osobních vlacích na celé trati z Otrokovic až do Vizovic,“ popsal mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
Čtěte také
I nadále podle něj bude možné použít jízdenku ZID pro jednotlivou jízdu za 20 korun, která se označuje na dvou stranách a platí pro 20minutovou jízdu v MHD a 30minutovou jízdu ve vlaku.
„Vlakové soupravy jsou pro tento účel vybaveny označovači jízdenek. Prodávají se také měsíční a čtvrtletní kupony časových jízdenek s písmenkem i, se kterými může v příslušném tarifním pásmu cestující jezdit libovolně městskou hromadnou dopravou i vlaky Českých drah,“ připomněl mluvčí. Pásma D a E umožňují cestovat vlakem až do Lípy, resp. Vizovic, tedy mimo síť trolejbusů a autobusů MHD DSZO.
„Na tomto zavedeném systému, který cestujícím v aglomeraci Otrokovice – Zlín – Vizovice zjednodušoval cestování veřejnou dopravou, se ani po 15. prosinci 2019 nic nezmění. Lidé budou na této trati cestovat jak s jízdenkami podle nového tarifu Zlínského kraje, tak nadále s našimi jízdními doklady ZID, jak byli dosud zvyklí,“ uvedl vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek. Tuto skutečnost potvrdil také Tomáš Nedbal ze společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje.
U nového kilometrického tarifu (tarifu Zlínského kraje) se cena základního jízdného u autobusů i vlaků jednoduše vypočítá tak, že k pevné nástupní sazbě ve výši 9 korun se vždy připočte 1 koruna za každý kilometr na trase. Například za cestu dlouhou 10 kilometrů tak cestující ve vlaku i autobuse zaplatí 19 korun.
Související
-
Hrozbou na silnicích nejsou řidiči senioři, ale spíš mladí, míní krajský koordinátor BESIPu Patík
Řidiči nad 65 let musejí docházet na pravidelné prohlídky, aby mohli řídit. Lékař jim může nařídit i různá omezení. Počet nehod, které způsobí je ale velmi nízký.
-
Rada kraje odvolala ředitele Sociálních služeb Uherské Hradiště Vajdíka. Porušil zákoník práce
Vajdík podle vedení Zlínského kraje nezvládal řízení tak velké organizace. Navíc prý také porušil zákoník práce a způsobil škodu přes šest milionů korun.
-
Modernizace trati Zlín-Vizovice by měla začít v roce 2022 budováním tunelu v Otrokovicích
Podle zlínského magistrátu se stále objevují zavádějící interpretace připravované elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic. Ta by měla začít v roce 2022 a potrvá 3 roky.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Student zachránil život o půlstoletí staršímu seniorovi. Na nákupu se mu zastavilo srdce
-
S výpadky elektřiny, leteckými poplachy a bez tepla. ‚Žít se v tom dá jen těžko,‘ popisuje zimu Ukrajinka
-
Jak na vrácení nevhodných dárků? U e-shopů platí lhůta 14 dnů, kamenné obchody si určují pravidla
-
Fico pohrozil Ukrajině: Pokud po Novém roce přeruší tranzit plynu, zastaví Slovensko dodávky elektřiny