Modernizace trati Otrokovice - Vizovice by měla začít v roce 2020. Bude stát dvanáct miliard korun

Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín, ve kterém díky tomu dojde ke zvýšení rychlosti až na 100 kilometrů v hodině.

Modernizace železniční trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi na Zlínsku za zhruba 12 miliard korun by měla začít v roce 2020.

V tiskové zprávě to dnes uvedla mluvčí otrokovické radnice Romana Stehlíková. Vlaky by díky modernizaci mohly jezdit častěji a rychleji.

Záměr již dříve schválilo ministerstvo dopravy. Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice - Zlín, ve kterém díky tomu dojde ke zvýšení traťové rychlosti až na 100 kilometrů v hodině.

Otrokovice za sedm let. V ulicích města nezemře žádný člověk při dopravní nehodě, silnice budou bezpečné

Nehodu v Otrokovicích

Město Otrokovice má jako první město v České republice hotový dokument, který by měl napomoci ke snížení nehodovosti na silnicích.

"V současné době intenzivně pracujeme na přípravě stavby spočívající v zajištění nezbytných podkladů pro vydání územního rozhodnutí. Také jsme zahájili majetkoprávní přípravu stavby a rozbíhají se práce na zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení. Samotnou realizaci stavby předpokládám v letech 2020 až 2024," uvedl Martin Hryzbil ze státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby.

Součástí projektu je modernizace železničních stanic ve Zlíně, Otrokovicích nebo Vizovicích a mají také vzniknout tři mimoúrovňové křižovatky. Pod frekventovanou kvítkovickou křižovatkou v Otrokovicích bude železniční tunel.

Cestující na trati Vizovice - Otrokovice budou moci díky modernizaci počítat s třicetiminutovým intervalem spojů. V úseku mezi stanicí Zlín střed a Otrokovice se v době špičky předpokládá patnáctiminutový interval.

Ty osobní vlaky budou dále přímo pokračovat do Přerova, Kroměříže a Uherského Hradiště. Měla by být zavedena také dálková rychlíková linka Zlín - Kroměříž - Brno, která pojede v hodinovém intervalu. Úpravy trati umožní i rozvoj nákladní dopravy. Z Lípy nad Dřevnicí tak budou moci vyrážet dlouhé nákladní vlaky do celé Evropy.

Spustit audio

Související