Otrokovice za sedm let. V ulicích města nezemře žádný člověk při dopravní nehodě, silnice budou bezpečné
Město Otrokovice má jako první město v České republice hotový dokument, který by měl napomoci ke snížení nehodovosti na silnicích.
Hlavním cílem plánu na roky 2018 až 2025 je vytvořit podmínky pro to, aby od roku 2025 na území města nezemřel na následky dopravní nehody žádný člověk a počet těžce zraněných klesl na polovinu.
Za deset let na silnicích v Otrokovicích zemřelo osm lidí, 63 má za sebou těžká zranění zásadně ovlivňující jejich život a přes 400 se zranilo lehce. Nejčastější oběti byli chodci a cyklisté. Nejčastějším důvodem nehod bylo nedání přednosti a alkohol. „Od roku 2009 počet nehod stoupá,“ říká vedoucí odboru dopravně-správního města Otrokovice Renáta Krystyníková
Nehody a jejich následky navíc přinesly škodu 762 milionů korun. To jsou data, která pro radnici vypracovalo Centrum dopravního výzkumu Brno.
Obchvat Otrokovic se může začít stavět už v červenci, ŘSD odkoupilo zbývající pozemky
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo potřebné smlouvy o odkupu posledních pozemků nutných pro zahájení dostavby obchvatu Otrokovic. Dnes o tom v tiskové zprávě informovala otrokovická radnice.
„Jde o aktivitu, která propojuje celostátní, krajské i místní aktivity a spočívá v širším zapojení lidí, obyvatel města,“ říká Ondřej Valach z Centra dopravního výzkumu.
Podle něj jde o zcela unikátní počin. Valach potvrdil, že nejohroženější jsou chodci, cyklisté a senioři. V Otrokovicích je především dvojnásobně vyšší počet závažných nehod cyklistů než v jiných částech Zlínského kraje a čtyřnásobně vyšší počet než je celostátní průměr.
Podle Krystyníkové jde především o zklidnění dopravy, v některých lokalitách k vyloučení dopravy. Součástí opatření je třeba snížení rychlosti na 30 kilometrů v hodině v obytných lokalitách, vybudování ostrůvků uprostřed silnic, osvětlení přechodů pro chodce či instalace měřičů rychlosti.
Podle Valacha mají Otrokovice výrazný problém s tranzitní dopravou. Důležitou roli tak budou mít nové stavby jako je obchvat Otrokovic a případně i dálnice D49 u Fryštáku.
Krystyníková uvedla, že je reálné dosáhnout cíle, aby lidé v Otrokovicích neumírali na následky nehod. „Nebudeme dělat všechna opatření naráz, budeme je dělat postupně,“ říká.
Do roku 2025 jsou v plánu opatření za více než 17 milionů korun každý rok. „Není ale reálné stejnou částku uvolnit pokaždé,“ říká Krystyníková.
Související
-
Otrokovice jsou pro cyklisty nejlepším místem v Česku. Propagují jízdu na kole a dbají na bezpečnost
Cyklisté v celém Česku hodnotili celkový stav cyklodopravy ve svém městě, bezpečnost při jízdě na kole, komfort cyklostezek a kvalitu cyklistické infrastruktury.
-
1590 korun. Tolik ušetří školáci ze Zlína a Otrokovic od září za městskou hromadnou dopravu
Juniorpas bude stát na jeden školní rok pro všechna pásma 330 korun. Za dosavadní žákovské kupony zaplatili rodiče 1920 korun ročně.
-
První budou na řadě Otrokovice, pak Babice a Staré Město. Silnice D55 má zatím jenom 17 kilometrů
Stát letos plánuje začít s dostavbou dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka