Lidé na kolech s předností před auty. Hradiště bude mít jako jedno z prvních měst cyklistickou ulici
Úsek od železničního mostu v Uherském Hradišti přes nemocnici až k železničnímu podjezdu propojí nová cyklotrasa. Uherskohradišťská radnice připravuje stezku nazvanou podle lokality Mojmír.
Zatím mají radní zpracovaný projekt s odhadovanou cenou prací 26 milionů korun.
Součástí trasy je i úsek od hráze po ulici Husova, který by fungoval jako takzvaná cyklistická ulice. „V této části by měli přednost chodci a cyklisté před auty,“ řekl místostarosta Zdeněk Procházka z KDU-ČSL.
Cyklistická ulice je označená značkou „Zóna pro cyklisty“. Cyklisté tady můžou jezdit vedle sebe a využívat tedy celou vozovku. To je tak rozdíl oproti cyklostezce, kde mají vyznačený jen pruh, tedy část vozovky.
Auta do cyklistické ulice vjet mohou, ale maximálně rychlostí 30 km/h a nesmí lidi na kolech ohrozit. Cyklisté naopak musí umožnit autům průjezd.
„Do ulice budou moci auty jezdit jak lidé, kteří tam bydlí, tak i ti, kteří se budou chtít dostat blíž ke škole. Počítáme také s novým parkovištěm v sousedním ulici, tak aby všechna auta nemusela do této ulice zajíždět,“ řekl Procházka.
Zákon vznik cyklistických ulic umožnil v únoru 2016. Česko se inspirovalo zahraničím. Podobný typ komunikací mají například v Německu nebo Nizozemsku.
Na Moravě má cyklistickou ulici zatím jenom Ostrava a to v městském obvodu Hrabová.
Cyklotrasy v Uherském Hradišti jsou nyní dlouhé zhruba 20 kilometrů. Frekventovanými úseky projede v létě denně přes 3000 cyklistů. Chystaná cyklotrasa má už hotové úseky propojit.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Evropa je v průmyslu jak nahý v trní. Budoucí válčiště budou ovládat robotické systémy, věří Hynek
-
Zástupci Ruska a USA budou o víkendu jednat o míru na Ukrajině. Vyjednavači se sejdou na Floridě
-
Pro využití ruských aktiv není právní opora, říká Staněk. Podle Farského je to nejvýhodnější řešení
-
Odklon Evropy od ruského plynu měl přijít dávno. Slováci a Maďaři na něm nejsou závislí, míní expert
