Jak změnit městskou dopravu a má být MHD zdarma? Kandidáti na primátora Zlína Vančura, Kaňovský, Skála a Remeš odpovídali

Druhá předvolební debata, Stanislav Remeš, Čestmír Vančura, Stanislav Skála a Roman Kaňovský
Druhá předvolební debata, Stanislav Remeš, Čestmír Vančura, Stanislav Skála a Roman Kaňovský

Ve druhé předvolební debatě podle vylosovaného pořadí lídři čtyř stran kandidujících do zlínského zastupitelstva odpovídali na otázky týkající se oprav centra města, dopravy a bydlení.

Moderátorka Andrea Kratinová tak zpovídala Čestmíra Vančuru ze Zlín 21, Romana Kaňovského z ANO 2011, Stanislava Skálu z SPD a Stanislava Remeše z KSČM.

Zlín kvete nebo stagnuje? Kandidáti na primátora odpovídají, chybí jim chybí byty, lepší nádraží a sportoviště

Noční Zlín

Kandidáti na primátora odpovídali také na to, jak řešit problémy s vodárenstvím, kdy je cena vody vyšší než v okolních městech.

Podle Čestmíra Vančury ze Zlín 21 by se měly splnit sliby dřívějších radnic o dobudování sítě městské hromadné dopravy do všech částí Zlína jako je například Prštné. „Pokládáme za rozumné, aby veřejná doprava obsáhla podstatnou část Zlína,“ uvedl Vančura. Dodal, že MHD zdarma je dobrý nápad, ale v dnešní době na tento krok nenastal čas.

Stanislav Skála z SPD uvedl, že v MHD jezdí zastaralé autobusy bez klimatizace. „Na to by se měl dopravní podnik zaměřit,“ uvedl Skála. Podle ně by se veřejná doprava měla posilovat v krizových hodinách, kdy se tvoří kolony aut. A Skála by byl pro MHD zdarma pro lidí nad 65 let.

Lídr ANO 2011 Roman Kaňovský uvedl, že MHD je ve Zlíně na velmi dobré úrovni. „Jedním z našich témat je parkování zdarma pro lidi, kteří auto odstaví na periferii Zlína a pojedou do centra Zlína veřejnou dopravou,“ uvedl Kaňovský. Podle něj by se měla MHD zkulturnit, stát se přitažlivou pro více lidí i zlepšením komfortu v autobusech i trolejbusech.

Podle Stanislava Remeše z KSČM funguje městská hromadná doprava ve Zlíně poměrně dobře. Zlepšil by vybavení autobusů a trolejbusů a někdy mu vadí chování řidičů. „Chceme, aby děti do 15 let a důchodci nad 65 let jezdili v MHD zdarma,“ uvedl Remeš.

Spustit audio

Související