Baťův kanál: Původně vodní cesta pro nákladní dopravu, nyní oblíbený cíl turistů
Baťův kanál splaví každoročně desetitisíce milovníků lodní dopravy. Historie tohoto unikátního díla sahá do roku 1927.
Baťův kanál je dnes oblíbeným cílem turistů. Mohou se kochat krajinou na výletní lodi, půjčit si malou loďku a proplout 53 kilometrů po své ose, nebo pronajmout loď s kabinou a strávit na vodě třeba celý týden.
Původně ale byla tato vodní cesta vybudována pro nákladní dopravu. Historie tohoto unikátního díla sahá do roku 1927. Tehdy s myšlenkou přepravovat palivo do svých továren po vodě přišel Tomáš Baťa. Po jeho tragické smrti projekt převzal jeho nevlastní bratr Jan Antonín Baťa. 53 kilometrů dlouhá vodní cesta propojovala Otrokovice se Sudoměřicemi a byla vybudována za pouhé čtyři roky.
Nahlédnout do historie, ale také budoucnosti této unikátní stavby, se vydala naše redaktorka Silvie Pospíšilová.
Tento článek je součástí seriálu reportáží Českého rozhlasu Zlín KOŘENY. Všechny jeho díly najdete ZDE.
Mohlo by vás zajímat
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka