Ve Zlíně a Otrokovicích bude jezdit trolejbusová novinka. Vydrží v provozu bez připojení k trolejím

Zlín objednal od plzeňské Škody Electric trolejbusovou novinku, velkokapacitní vůz Škoda 35 Tr.

Jde o první sériově vyrobený trolejbus s karoserií UrbanWay od firmy Iveco, řekla ČTK mluvčí mateřské Škody Transportation Lubomíra Černá. Dopravce získá nové vozidlo ve druhém čtvrtletí příštího roku. Cenu výrobce neuvedl.

Nízkopodlažní kloubový trolejbus s klimatizací a bohatou výbavou bude mít podle obchodního manažera Radka Kapra trakční baterii s poloautomatickými sběrači proudu a bude schopen jízdy bez připojení k trolejím. "Na baterie ujede nejméně deset kilometrů, což dopravci přinese velkou flexibilitu v jeho využití na linkách MHD," uvedl Kapr.

1590 korun. Tolik ušetří školáci ze Zlína a Otrokovic od září za městskou hromadnou dopravu

Městská hromadná doprava ve Zlíně

Juniorpas bude stát na jeden školní rok pro všechna pásma 330 korun. Za dosavadní žákovské kupony zaplatili rodiče 1920 korun ročně.

Nástup a výstup cestujících usnadní systém takzvaného kneelingu, díky němuž se pravá strana vozu naklání k nástupnímu ostrůvku. K bezpečnosti cestování přispěje kamerový systém.

Škoda Electric dodá do Zlína ještě nový typ elektrobusu, který vyvinula ve spolupráci s výrobcem karosérie, koncernem Iveco. Nízkopodlažní model Škoda E’City předá zlínskému dopravnímu podniku v prvním čtvrtletí 2019. Vedle hlavního nabíjení při nočním stání v depu lze vůz průběžně dobíjet i trolejovým vedením pro trolejbusy.

Pro Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, která zajišťuje MHD ve Zlíně a okolí, je to první elektrobus. Podle vyjádření jejího vedení z letošního února by se měla jeho cena pohybovat kolem 12 milionů korun. Ve Zlíně už více než rok slouží takzvané parciální trolejbusy Škoda s bateriovým pohonem. Nový elektrobus tuto flotilu doplní. Má modulární koncepci výzbroje, jež umožňuje přizpůsobit provedení vozu na míru požadavkům zákazníka, hlavně dle možností nabíjení a délky tratí.

zdroj: ČTK

Související