Už sa nehoň. Vratné kelímky ze Vsetína jsou hit, chtějí je firmy i obce

Město začalo vratné kelímky s vlastním designem používat v rámci boje s jednorázovými plasty.

O vratné kelímky, které začalo od léta používat město Vsetín a jeho organizace, je zájem také mezi dalšími obcemi, firmami a organizacemi. Město začalo vratné kelímky s vlastním designem používat v rámci boje s jednorázovými plasty. Pořídilo 12.000 kelímků a již 3500 jich zapůjčilo. Nahradily tak přes 8600 jednorázových kelímků, řekla dnes novinářům místostarostka Vsetína Simona Hlaváčová (KDU-ČSL).

Vratné kelímky zavedla Vsetínská sportovní na koupališti Pod Pecníkem a také je již půjčila pěti dalším firmám či organizacím. "První firmou byla Austin Detonator na jejich Zahradní slavnost, první neziskovou charitativní akcí byl Stoupa Cup a jako první obec si kelímky zapůjčily Huslenky na své slavnosti," uvedl ředitel Vsetínské sportovní Ivo Kousal.

Podle Hlaváčové je nyní zpracováván grafický návrh na další řadu kelímků. "Jedním z důvodů vzniku nové řady kelímků je to, že potřebujeme takzvaně doplnit stav, protože po posledních čtyřech akcích si jich uživatelé ponechali více než čtyři stovky. Protože je o kelímky a textilní sáčky zájem, byl v rámci projektu 'Je to čistě na nás' spuštěn jejich prodej i v městském infocentru," uvedla.

Podobu kelímků navrhl vsetínský grafik Tomáš Blažek. Ústředním motivem potisku je ovečka, kterou má město ve svém znaku. Vyrobeny byly dosud tři varianty, takzvaný valašský motiv, letní motiv a kulturní motiv. Mají na sobě slogany "už sa nehoň", "užívaj života" a "tož vitaj".

zdroj: ČTK

Související