ÚOHS zrušil tendr na linkovou autobusovou dopravu ve Zlínském kraji. Hejtmanství chce podat rozklad

29. duben 2019 15:15

Kvůli rozhodnutí antimonopolního také zřejmě nedojde k tak razantnímu navýšení vlakových spojů, jak se původně počítalo.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil Zlínskému kraji veřejnou zakázku na linkovou autobusovou dopravu. Dopravci měli podle nových smluv jezdit v regionu od prosince tohoto roku, a to dalších deset. Antimonopolní úřad zrušil zakázku na základě námitek jednoho z dopravců, společnosti Bus Line.

Ta se přitom výběrového řízení nezúčastnila. Kraj podá proti rozhodnutí úřadu rozklad. Nicméně i tak je jisté, že autobusy podle nových jízdních řádů a na více linkách v prosinci jezdit nezačnou. Kraj už oslovil šest autobusových dopravců s tím, že s nimi zajistí dopravu v přechodném období, tedy na minimálně tři čtvrtě roku. Kvůli rozhodnutí antimonopolního také zřejmě nedojde k tak razantnímu navýšení vlakových spojů, jak se původně počítalo.

S největší pravděpodobností dojde také i k redukci spojů v železniční i autobusové dopravě připravených podle nových jízdních řádů.
Pavel Botek (KDU-ČSL), náměstek hejtmana

Cestujících se rozhodnutí ÚOHS dotkne zejména v tom, že od poloviny prosince nezačne v regionu fungovat plnohodnotná integrovaná doprava. Kraj zároveň bude muset v přechodném období slevit ze svých požadavků na kvalitu autobusů. "S největší pravděpodobností dojde také i k redukci spojů v železniční i autobusové dopravě připravených podle nových jízdních řádů. Předpokládáme, že přechodné období bude trvat do prosince 2020, nejdéle však do podepsání smluv vzešlých z nového výběrového řízení," uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU-ČSL).

Hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL) uvedl, že se BusLine LK zmíněného výběrového řízení ve Zlínském kraji vůbec nezúčastnil. Kraj ho podle něj vypíše znovu. "Věříme, že asi do tří měsíců, možná čtyř, by se nám to mohlo podařit. To znamená vypsat a soutěžit. Upadli jsme do stejné sítě jako některé jiné kraje, kterým také ÚOHS zrušil autobusové soutěže," řekl novinářům Čunek.

Potvrzen konec dominance ČSAD Vsetín. Za šest set milionů ročně budou jezdit čtyři autobusové společnosti

Řidič autobusu

Radní Zlínského kraje schválili výběr dopravců, kteří budou deset let od 15. prosince provozovat veřejnou linkovou dopravu v kraji.

Výběr dopravců, kteří měli od prosince na dalších deset let provozovat veřejnou linkovou dopravu v regionu, schválili krajští radní v březnu. Zakázka byla rozdělena na šest částí. V regionu Zlín měla jezdit společnost Arriva Morava, na Uherskohradišťsku a v oblasti Valašské Klobouky ČSAD Bus Uherské Hradiště, na Kroměřížsku Krodos Bus, na Vsetínsku a v oblasti Valašského Meziříčí Transdev Morava a TQM - holding.

Oproti současnému stavu by měly linky v kraji na základě veřejné soutěže posílit. Hejtmanství počítá s tím, že počet kilometrů bude navýšen o více než 20 procent. Kraj již dříve uvedl, že počet objednávaných kilometrů u autobusů by měl vzrůst ze současných 20,5 milionu na téměř 25 milionů.

autor: pes | zdroj: ČTK
Spustit audio

Související