ÚOHS zrušil tendr na linkovou autobusovou dopravu ve Zlínském kraji. Hejtmanství chce podat rozklad
Kvůli rozhodnutí antimonopolního také zřejmě nedojde k tak razantnímu navýšení vlakových spojů, jak se původně počítalo.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil Zlínskému kraji veřejnou zakázku na linkovou autobusovou dopravu. Dopravci měli podle nových smluv jezdit v regionu od prosince tohoto roku, a to dalších deset. Antimonopolní úřad zrušil zakázku na základě námitek jednoho z dopravců, společnosti Bus Line.
Ta se přitom výběrového řízení nezúčastnila. Kraj podá proti rozhodnutí úřadu rozklad. Nicméně i tak je jisté, že autobusy podle nových jízdních řádů a na více linkách v prosinci jezdit nezačnou. Kraj už oslovil šest autobusových dopravců s tím, že s nimi zajistí dopravu v přechodném období, tedy na minimálně tři čtvrtě roku. Kvůli rozhodnutí antimonopolního také zřejmě nedojde k tak razantnímu navýšení vlakových spojů, jak se původně počítalo.
S největší pravděpodobností dojde také i k redukci spojů v železniční i autobusové dopravě připravených podle nových jízdních řádů.
Pavel Botek (KDU-ČSL), náměstek hejtmana
Cestujících se rozhodnutí ÚOHS dotkne zejména v tom, že od poloviny prosince nezačne v regionu fungovat plnohodnotná integrovaná doprava. Kraj zároveň bude muset v přechodném období slevit ze svých požadavků na kvalitu autobusů. "S největší pravděpodobností dojde také i k redukci spojů v železniční i autobusové dopravě připravených podle nových jízdních řádů. Předpokládáme, že přechodné období bude trvat do prosince 2020, nejdéle však do podepsání smluv vzešlých z nového výběrového řízení," uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU-ČSL).
Hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL) uvedl, že se BusLine LK zmíněného výběrového řízení ve Zlínském kraji vůbec nezúčastnil. Kraj ho podle něj vypíše znovu. "Věříme, že asi do tří měsíců, možná čtyř, by se nám to mohlo podařit. To znamená vypsat a soutěžit. Upadli jsme do stejné sítě jako některé jiné kraje, kterým také ÚOHS zrušil autobusové soutěže," řekl novinářům Čunek.
Potvrzen konec dominance ČSAD Vsetín. Za šest set milionů ročně budou jezdit čtyři autobusové společnosti
Radní Zlínského kraje schválili výběr dopravců, kteří budou deset let od 15. prosince provozovat veřejnou linkovou dopravu v kraji.
Výběr dopravců, kteří měli od prosince na dalších deset let provozovat veřejnou linkovou dopravu v regionu, schválili krajští radní v březnu. Zakázka byla rozdělena na šest částí. V regionu Zlín měla jezdit společnost Arriva Morava, na Uherskohradišťsku a v oblasti Valašské Klobouky ČSAD Bus Uherské Hradiště, na Kroměřížsku Krodos Bus, na Vsetínsku a v oblasti Valašského Meziříčí Transdev Morava a TQM - holding.
Oproti současnému stavu by měly linky v kraji na základě veřejné soutěže posílit. Hejtmanství počítá s tím, že počet kilometrů bude navýšen o více než 20 procent. Kraj již dříve uvedl, že počet objednávaných kilometrů u autobusů by měl vzrůst ze současných 20,5 milionu na téměř 25 milionů.
Související
-
Za jízdu zaplatíte kartou i QR kódem. Vsetín koupí čtrnáct nových autobusů pro MHD
Město má s ČSAD Vsetín uzavřenou smlouvu na poskytování MHD do roku 2029. Společnosti pomůže v obnově autobusů evropská dotace ve výši 80 milionů korun.
-
Konec jízd zdarma. Valašské Meziříčí za 14 měsíců opět zpoplatní MHD. Jen dočasně
Město začátkem listopadu prodlouží do konce roku 2020 smlouvu se současným dopravcem přímým zadáním. Od roku 2021 se chce město vrátit k modelu bezplatné MHD.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Špičkový generál s nejasnou minulostí. Kim Čong-un do Ruska poslal šéfa speciálních složek
-
Udělejte daňovou reformu a 30 tisíc lidí se dostane nad hranici chudoby, navrhují ekonomové
-
‚Všichni tady chcípnete.‘ Za zapálení baru v Liberci uložil soud muži 18 let vězení
-
Překvapivý úlovek. Norští rybáři omylem chytili do svých sítí americkou jadernou ponorku