Konec jízd zdarma. Valašské Meziříčí za 14 měsíců opět zpoplatní MHD. Jen dočasně

MHD ve Valašském Meziříčí

Město začátkem listopadu prodlouží do konce roku 2020 smlouvu se současným dopravcem přímým zadáním. Od roku 2021 se chce město vrátit k modelu bezplatné MHD.

Valašské Meziříčí na Vsetínsku od listopadu do konce příštího roku opět zpoplatní městskou hromadnou dopravu (MHD). Město bude do konce příštího roku testovat změny v MHD. Začátkem listopadu končí smlouva se současným dopravcem, novou veřejnou zakázku ale vypsat nemůže, protože zatím nezná přesný rozsah požadovaných služeb. Podle legislativy EU bude mít prodloužení smlouvy od listopadu 2019 do konce roku 2020 za následek částečné zpoplatnění MHD, uvedl dnes mluvčí radnice Lukáš Martinek.

"Nemám z toho radost. Vím, že občané budou muset vynaložit náklady navíc, ale snažili jsme se vyjednat podmínky, které na jejich peněženku budou mít co nejmenší dopad. Od listopadu už nebudeme mít MHD zdarma, ale troufám si říci, že skoro zdarma," uvedl starosta Robert Stržínek (ANO). Za využívání MHD na přechodných 14 měsíců dospělí zaplatí jednorázově 70 korun, děti a studenti do 15 let 20 korun. Peníze je třeba nabít na čipovou kartu, která stojí 130 korun. Děti do šesti let a nově také starší 65 let a držitelé průkazu ZTP budou mít přepravu po městě zdarma.

Trolejbusy do Štípy, Kostelce vyjedou v červnu. Na točně Vršava však pravidelně zastaví až v září

Zkouška otáčení trolejbusu na točně na Vršavě

Novými trolejbusy s bateriovým pohonem měly Kostelce, Štípy a k zoo začít jezdit už od začátku dubna. Jejich spuštění ale na poslední chvíli odložilo o dva měsíce nedořešené zastavování na Vršavě.

Zastupitelé města loni v srpnu schválili změny v systému MHD, nové jízdní řády měly začít platit od prosince. Měly zavést častější autobusové spoje do centra, více spojů na nádraží a lepší obslužnost některých částí města. Od veřejnosti však přišly podněty a žádosti o změny. Město tedy změny zastavilo, od prosince přibyla jen velká okružní linka.

Město chce letos a příští rok zpracovat připomínky občanů a vyhodnocovat linky z hlediska jejich využití. Čeká také na to, jak bude zajištěna autobusová doprava v kraji a jakou podobu budou mít příměstské linky. "My doposud ani nevíme, jestli bude nový dopravce používat autobusové nádraží, anebo nás požádá o možnost využívat terminál u vlakového nádraží. Tomu bychom pak museli samozřejmě uzpůsobit trasy linek MHD," uvedl vedoucí odboru komunálních služeb David Černoch. Současné autobusové nádraží má v užívání společnost ČSAD Vsetín, která krajské linky s největší pravděpodobností obsluhovat nebude, protože ve veřejné soutěži zvítězil jiný dopravce.

Město začátkem listopadu prodlouží do konce roku 2020 smlouvu se současným dopravcem přímým zadáním. "Jenže dle evropských směrnic znamená absence veřejné soutěže automaticky nutnost platit jízdné," uvedl mluvčí. Od roku 2021 se chce město vrátit k modelu bezplatné MHD.

Spustit audio
zdroj: ČTK

Související