Konec jízd zdarma. Valašské Meziříčí za 14 měsíců opět zpoplatní MHD. Jen dočasně
Město začátkem listopadu prodlouží do konce roku 2020 smlouvu se současným dopravcem přímým zadáním. Od roku 2021 se chce město vrátit k modelu bezplatné MHD.
Valašské Meziříčí na Vsetínsku od listopadu do konce příštího roku opět zpoplatní městskou hromadnou dopravu (MHD). Město bude do konce příštího roku testovat změny v MHD. Začátkem listopadu končí smlouva se současným dopravcem, novou veřejnou zakázku ale vypsat nemůže, protože zatím nezná přesný rozsah požadovaných služeb. Podle legislativy EU bude mít prodloužení smlouvy od listopadu 2019 do konce roku 2020 za následek částečné zpoplatnění MHD, uvedl dnes mluvčí radnice Lukáš Martinek.
"Nemám z toho radost. Vím, že občané budou muset vynaložit náklady navíc, ale snažili jsme se vyjednat podmínky, které na jejich peněženku budou mít co nejmenší dopad. Od listopadu už nebudeme mít MHD zdarma, ale troufám si říci, že skoro zdarma," uvedl starosta Robert Stržínek (ANO). Za využívání MHD na přechodných 14 měsíců dospělí zaplatí jednorázově 70 korun, děti a studenti do 15 let 20 korun. Peníze je třeba nabít na čipovou kartu, která stojí 130 korun. Děti do šesti let a nově také starší 65 let a držitelé průkazu ZTP budou mít přepravu po městě zdarma.
Trolejbusy do Štípy, Kostelce vyjedou v červnu. Na točně Vršava však pravidelně zastaví až v září
Novými trolejbusy s bateriovým pohonem měly Kostelce, Štípy a k zoo začít jezdit už od začátku dubna. Jejich spuštění ale na poslední chvíli odložilo o dva měsíce nedořešené zastavování na Vršavě.
Zastupitelé města loni v srpnu schválili změny v systému MHD, nové jízdní řády měly začít platit od prosince. Měly zavést častější autobusové spoje do centra, více spojů na nádraží a lepší obslužnost některých částí města. Od veřejnosti však přišly podněty a žádosti o změny. Město tedy změny zastavilo, od prosince přibyla jen velká okružní linka.
Město chce letos a příští rok zpracovat připomínky občanů a vyhodnocovat linky z hlediska jejich využití. Čeká také na to, jak bude zajištěna autobusová doprava v kraji a jakou podobu budou mít příměstské linky. "My doposud ani nevíme, jestli bude nový dopravce používat autobusové nádraží, anebo nás požádá o možnost využívat terminál u vlakového nádraží. Tomu bychom pak museli samozřejmě uzpůsobit trasy linek MHD," uvedl vedoucí odboru komunálních služeb David Černoch. Současné autobusové nádraží má v užívání společnost ČSAD Vsetín, která krajské linky s největší pravděpodobností obsluhovat nebude, protože ve veřejné soutěži zvítězil jiný dopravce.
Město začátkem listopadu prodlouží do konce roku 2020 smlouvu se současným dopravcem přímým zadáním. "Jenže dle evropských směrnic znamená absence veřejné soutěže automaticky nutnost platit jízdné," uvedl mluvčí. Od roku 2021 se chce město vrátit k modelu bezplatné MHD.
Související
-
Ve Vsetíně se mění městská hromadná doprava. Radnice chce víc lidí v autobusech
Změna jízdních řádů a i výhodnější tarif jízdného plánuje od dubna vsetínská MHD.
-
Soukromé vlaky místo Českých drah a 300 milionů navíc. Zastupitelé schválili revoluci v dopravě
V osobní železniční dopravě ve Zlínském kraji skončí dosavadní monopol Českých drah.
-
Nové jízdní řády MHD ve Valmezu se lidem nelíbily. Město je stáhlo, doprava se příliš nezmění
Jízdní řády město zveřejní na svých webových stránkách na konci příštího týdne.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nejvyšší soud odmítl Feriho dovolání. Exposlanec si odpykává tříletý trest za znásilnění
-
‚Nedůvodné privilegování.‘ Nejvyšší soud chce kvůli námitkám Dbalého vyjasnit postihy za korupci
-
Odvolání za podpis miliardového kontraktu: exředitel Diama v podniku zůstal, pochybení i po letech odmítá
-
Nejhorší případy končily smrtí. Škole šlo ale hlavně o pověst, popisují zakladatelé projektu proti šikaně