Tajemná podzemní chodba už město nezastaví. Rekonstrukce křižovatky na Březnické začne do dvou let

Křižovatka ulic Mostní a Březnická ve Zlíně
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Křižovatka ulic Mostní a Březnická ve Zlíně

Projekt zahrnuje rekonstrukci ulic Březnická, Mostní a U Zimního stadionu. Bude upraveno křížení ulice Březnická a Mostní, kde vznikne průsečná křižovatka řízená semafory.

Zlínský magistrát nechá opravit křižovatku ulic Mostní a Březnická. Záměr schválili zlínští radní. Projekt počítá s narovnáním Mostní ulice, novou křižovatkou se semaforem, cyklostezkou, chodníky, nebo novými zastávkami MHD. Ty stávající u točny budou zrušeny. Radnice teď vypíše soutěž na novou projekční kancelář. Loni v květnu jednání s původním projektantem stavby ukončila, říká radní Michal Čížek z hnutí Ano.

Křižovatka ulic Mostní a Březnická ve Zlíně

„Nyní víme, že nás nezastaví, nebo neměla by zastavit, ta podzemní chodba, protože tam je uzavřena smlouva o smlouvě budoucí. Křižovatka narovnána bude, pokud samozřejmě dostaneme povolení, což očekáváme v průběhu roku 2020, maximálně 2021. A i tuto stavbu jsme zařadili na seznam strategických staveb,“ zdůraznil radní.

„Pokud se nám podaří najít zpracovatele projektové dokumentace začátkem roku 2020, tak předpokládám, že stavební práce na této křižovatce by mohly začít nejpozději v období 2021 až 2022,“ uvedl Čížek.

Cena projektu se odhaduje na 80 milionů korun, soutěží se může změnit. „Rádi bychom našli dotační titul, který by křižovatku pomohl spolufinancovat. Nabízí se možné řešení z programu Státního fondu dopravní infrastruktury. Počítáme i se spoluúčastní Ředitelství silnic Zlínského kraje,“ uvedl Čížek.

Chodba rekonstrukci oddálila

Rekonstrukce křižovatky měla začít již dříve, zkomplikovala to však podzemní chodba pod křižovatkou, kterou město musí vykoupit. Nyní je již uzavřena smlouva o smlouvě budoucí. Podzemní chodba sloužila pro případnou evakuaci zaměstnanců baťovského areálu, vyúsťuje nedaleko sportovní haly.

Podle Čížka je již hotové statické zabezpečení v profilu nynější komunikace. „Jak se křižovatka v budoucnu posune, statické zabezpečení musí se udělat i na té části. Děláme i dělící příčku, ta chodba je dlouhá, musí se rozdělit na dva stavební celky,“ uvedl Čížek.

Pod bývalým baťovským areálem ve Zlíně jsou staré chodby. Jejich počet, místo a stav ale úřady neznají. Jeden je pod křižovatkou z bývalého baťovského areálu směrem k zimnímu stadionu. Další vstup do podzemí je poblíž jednadvacáté budovy. Ten je ale už delší dobu uzamčený. Chodby sloužily jako přístupové místa ke krytům, lidovým milicím nebo se v nich pěstovaly žampiony.

Spustit audio

Související