Šikovné ruce ze Zlína. V dopravním podniku opravují první kloubový trolejbus, který 11 let vozil lidi ve městě

Ve Zlíně opravují kloubový trolejbus Škoda-Sanos
Ve Zlíně opravují kloubový trolejbus Škoda-Sanos

Škoda-Sanos byl první kloubový trolejbus tohoto typu, který vozil cestující v tehdejším Československu

Historicky první kloubový trolejbus Škoda-Sanos, který přepravoval cestující ve Zlíně, se vrátil do garáží Dopravní společnosti Zlín Otrokovice.

Na jeho rekonstrukci do původní podoby v těchto dnech pracují v tamních dílnách.

Trolejbus, než byl předán Technickému muzeu, vozil v letech 1983–1994 cestující ve Zlíně a Otrokovicích. Ještě prototyp nově vyráběného jugoslávsko-československého kloubového trolejbusu z roku 1982 začal jezdit v tehdejším Gottwaldově s evidenčním číslem 70, které se po pozdějším přečíslování změnilo na 301.

Byl to první kloubový trolejbus tohoto typu, který vozil cestující v tehdejším Československu. Následně se tyto vozy objevily ještě v Bratislavě, Ostravě a Prešově. Ve Zlíně jich bylo postupně v provozu 31. Poslední byl vyřazen koncem roku 2000.

V Česku nyní existuje jen jediný další historický vůz tohoto typu – vlastní jej Pardubický spolek historie železniční dopravy a jde opět o vůz, který jezdil ve Zlíně a Otrokovicích.

„Trolejbus rozpojíme a budeme v rámci první půlmilionové zakázky dávat do pořádku jeho druhý díl. Budeme pracovat na plášti i interiéru, provařovat nosníky apod. Předpokládá se, že na to navážou další opravy celého vozu. Muzeum chce do nich investovat během 4 – 5 let asi 2,5 milionu korun," uvedl vedoucí údržby vozidel Dopravní společnosti Zlín Otrokovice  Antonín Červenka.

Spustit audio

Související