Rychlá železnice z Otrokovic do Zlína? Lépe hned tak nebude, stavba se znovu o dva roky posouvá

Správa železniční dopravní cesty plánuje zahájit elektrifikaci a částečné rozšíření tratě mezi Otrokovicemi a Vizovicemi na Zlínsku až v roce 2023 či 2024

Několikrát avizovaný a následně změněný termín začátku stavby trati se tak znovu nejméně o dva roky odsouvá. Problémy jsou jak s výkupy pozemků, tak s umístěním přejezdů.

Stavba za více než 11 miliard korun potrvá zhruba čtyři roky, řekl na dopravní konferenci v Luhačovicích na Zlínsku novinářům generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

SŽDC momentálně pokračuje v uzavírání zhruba 700 smluv o budoucím výkupu potřebných pozemků. Zároveň zpracovává dokumentaci pro stavební povolení.

"Řešíme s místními samosprávami, kde všude bude křížení mimoúrovňové, kde bude úrovňové a nebo kde křížení zanikne. Řešíme i hlukovou zátěž, protože samozřejmě tím, že chceme zvýšit rychlost na 100 kilometrů v hodině, tak bude jiná hluková zátěž na místní obyvatelstvo," řekl Svoboda. Dosud jezdí vlaky po trati šedesátikilometrovou rychlostí.

Výstavbu bude podle Svobody nezbytné rozdělit do dvou úseků. Nejdříve by měli stavbaři pracovat mezi Otrokovicemi a Zlínem, kde bude trať rozšířena z jedné na dvě koleje. Až následně mezi Zlínem a Vizovicemi.

Trať dlouhá zhruba 25 kilometrů se dočká elektrifikace střídavým napětím, přestavby několika stanic, počítá se i s výstavbou tunelu pod křižovatkou v Otrokovicích a dalšími mimoúrovňovými kříženími železnice a silnic.

Spustit audio
autor: Michal Sladký | zdroj: ČTK

Související