Rozvoj Baťova kanálu

22. srpen 2007

Už sto deset milionů korun investovalo Ředitelství vodních cest České republiky do obnovy Baťova kanálu. Unikátní technická památka slouží od počátku devadesátých let minulého století jako turistická cesta, kterou stát, obce i kraje postupně rozšiřují a zlepšují tak podmínky pro milovníky přírody i památek. Kanál je nyní splavný v délce padesáti kilometrů a Romana Vernera zajímalo, jak je plavba zajištěna po technické stránce.

Zatím se podařilo vytvořit zhruba 4 nová přístaviště. V letošním roce plánuje Ředitelství vodních cest výstavbu dalších. Do budoucna by měl být Baťův kanál zcela propojen, aby tvořil jeden celek. Zásadními plánovanými stavbami jsou především přístaviště v Otrokovicích a v Hodoníně. Jedná se o největší stavby vůbec na tomto kanále.

Zdaleka nejdůležitější budoucí stavbou je prodloužení kanálu až do Hodonína. Tento projekt před nedávnem prošel procesem posouzení vlivů stavby na životní prostředí. Na podzim bude ředitelství podávat žádost o územní rozhodnutí. V příštím roce by se tak mohlo začít stavět. Je to náročná stavba v místě hraničního toku a v prostředí, kde jsou náročné ekologické požadavky.

Plánované investice do dalších projektů na Baťově kanále činí zhruba 100 milionů korun. Jen v letošním roce se jedná o 25 milionů. Peníze se získávají ze státního fondu dopravní infrastruktury, které mají přispívat mimo jiné i na rekreační vodní cesty.

autor: rv
Spustit audio