Patnáct let a přes milion kilometrů. První nízkopodlažní kloubový trolejbus ve Zlíně a Otrokovicích už nevyjede

24. červen 2020 07:02

Škoda 25 Tr Irisbus má najeto 1 021 121 kilometrů

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice vyřazuje svůj první nízkopodlažní kloubový trolejbus. Má najeto přes milion kilometrů.

Podle znaleckého posudku i doporučení výrobce se po vzniklé závadě už nevyplatí opravovat. Trolejbus si společnost ponechá na náhradní díly.

„Uvažovali jsme nejdříve, že trolejbus ještě opravíme. Ale ukázalo se, že oprava by byla náročná a nákladná, takže by při stáří vozidla nedávala ekonomický smysl. Potvrdil nám to i zástupce Škody Electric Plzeň i odborný posudek soudního znalce. Trolejbus proto definitivně vyřazujeme z provozu. Zůstane ještě u nás v depu a bude využit jako zdroj náhradních dílů pro další vozy stejného typu, které u nás jezdí,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. 

Než se prototyp dostal do Zlína, fungoval rok jako zkušební a předváděcí vozidlo výrobce. Vznikl nestandardní přestavbou z autobusu a ve stejném provedení se podle dopravní společnosti další přesně takový nikdy nevyrobil.

V MHD ve Zlíně a Otrokovicích, nejčastěji na linkách 2, 6 nebo 8, najezdil tento trolejbus za patnáct let 984 841 kilometrů. Před zařazením do provozu ve Zlíně s ním už výrobce najezdil 36 280 kilometrů.

V Uherském Hradišti vybudují na třídě Maršála Malinovského u Smetanových sadů novou autobusovou zastávku. Tu současnou v blízkosti křižovatky s ulicí Boženy Němcové zruší. Podle místostarosty Jaroslava Zatloukala z ODS je kvůli nedalekému přechodu pro chodce nebezpečná. Novou zastávku navíc budou moct využívat i linky městské hromadné dopravy jedoucí ze sídliště Štěpnice. Práce za tři miliony korun začnou v červenci, cestující by novou zastávku mohli začít využívat před koncem letošního roku.

Spustit audio

Související