Past na rychlé řidiče a motorkáře. V Buchlovských horách bude na pěti místech úsekové měření rychlosti
Na pěti místech silnice I/50 v Buchlovských horách bude od podzimu úsekové měření rychlosti. Jde o hlavní trasu z Brna do Uherského Hradiště, kde často dochází k vážným nebo smrtelným nehodám.
Rychlost řidičů na silnici I/50 v Buchlovských horách, která je hlavní spojnicí mezi Brnem a Uherským Hradištěm, budou nově měřit radary. Celkem by na silnici mělo podle informací Českého rozhlasu vzniknout pět části s úsekovým měřením rychlosti. Cílem je zvýšit bezpečnost v místech, kde často dochází kvůli rychlé jízdě ke smrtelným a vážným nehodám.
Kde všude by tedy mělo úsekové měření rychlosti fungovat?
Celkem by to na silnici I/50 v buchlovských horách mělo být na pěti místech. První radar ve směru od Buchlovic na Uherskohradišťsku bude umístěný v blízkosti motorestu Tramp. Následovat budou úseková měření u odbočky ke hradu Buchlov, u odbočky na Staré Hutě a u křižovatky na Stupavu. První dvě stanoviště se podle ředitele zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karla Chudárka už budují a hotové by měly být v říjnu. Další dvě pak přibydou ještě do konce letošního roku. V plánu je i měřený úsek u křižovatky na obce Střílky a Zástřizly na Kroměřížsku, ten by se ale měl začít stavět v příštím roce.
Proč se vlastně Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo na této silnici pro tak rozsáhlou kontrolu rychlosti?
Tím důvodem je to, že dosavadní opatření jako snížení rychlosti v některých úsecích nebo reflexní upozornění na prudké zatáčky, nepomáhají. Řidiči předepsanou rychlost dlouhodobě nedodržují a velmi často zde dochází nejen k vážným, ale i smrtelným nehodám. Podle policejního mluvčího Radomíra Šišky je nejčastější příčinou těchto nehod právě rychlost.
Silnice přes Buchlovské hory patří dlouhodobě mezi nejrizikovější místa v kraji a velký podíl na tom mají jezdci na motorkách. Zavádí se úsekové měření kvůli nim?
Jak řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Zlínského kraje Karel Chudárek, tak měření ve velké míře cílí právě na motorkáře. Ti si především o víkendech z tohoto kopcovitého úseku s celou řadou zatáček udělali jakousi závodní dráhu. Část z nich za to už zaplatila životem nebo vážnými zraněnými. Naposledy 13. července zahynul jeden z motorkářů právě v prudké zatáčce u odbočky na Staré Hutě. Další čtyři nehody motorkářů se staly v červnu, v jednom případě se dokonce střetly dvě motorky. A za pět let se jenom v úseku u Starých Hutí stalo celkem 25 nehod aut i motocyklů.
Problém s rychlou jízdou a nehodami je na I/50 dlouhodobý. Proč dochází k instalaci radarů až teď?
Legislativa totiž dlouho neumožňovalo radary na úsekových měření umístit mimo území obcí. Podle Karla Chudárka z ŘSD se na těchto opatřeních v buchlovských horách intenzivně pracuje už tři roky. Nejprve musela policie důkladně vytipovat konkrétní místa, následovalo náročné projektování. Velkým problémem byla i chybějící elektřina, která se k radarům a kamerám musí dovést.
Jak nové měření hodnotí zástupci obcí v okolí trasy?
Třeba nezávislý starosta Stupavy Zdeněk Havlíček stálé měření rychlosti velmi vítá. Podle Zdeňka Havlíčka bude díky tomu odbočování i výjezd na hlavní silnici od Starých Hutí i Stupavy mnohem bezpečnější.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Už nejsem oběť, vypráví Magda. Po brutálním napadení se nakonec setkala s útočníkem
-
Dopadnou litevská média jako ta maďarská? Už teď zažíváme nátlak ohledně obsahu, popisuje novinářka
-
ONLINE: Ruské údery zranily na Ukrajině osm lidí. V Polsku statovaly stíhačky, podpořily je české vrtulníky
-
Noční požár pneuservisu ve Strašnicích způsobil škodu asi 200 milionů. Příčinu vyšetřují kriminalisté