Obyvatelé Uherského Hradiště mají problémy s parkováním. Město chce postavit mimo jiné parkovací dům

4. červen 2019 10:48

Nový parkovací dům, téměř dvě stovky parkovacích míst na sídlištích i rozšíření rezidentních zón, to by podle města mělo problém částečně vyřešit.

Zaparkovat v odpoledních nebo večerních hodinách na velkých sídlištích v Uherském Hradišti je takřka nemožné. Nedostatek parkovacích míst trápí velkou část obyvatel města. „Některé kroky ke zlepšení situace se již podařilo prosadit,“ uvedl pro Český rozhlas Zlín místostarosta Uherského Hradiště Jaroslav Zatloukal z ODS. „Cílem řešení je dosáhnout určitého počtu parkovacích míst, ale nemělo by to být na úkor klidových zón, zeleně, dětských hřišť a podobně,“ vysvětlil.

V lokalitách, kde převládá bytová zástavba, patří parkování podle něj již k dlouhodobě řešeným problémům. „Chtěli bychom počty parkovacích míst optimalizovat. S tím, že bychom chtěli upřednostnit přiměřené potřeby obyvatel, kteří tam žijí před parkováním firemních vozidel nebo návštěvníků,“ upřesnil Jaroslav Zatloukal.

Poměrně velký projekt nám probíhá, a bude dokončen v srpnu tohoto roku, na sídlišti ve Štěpnicích. Zde je cílem vybudování celkem 187 nových parkovacích míst.
Jaroslav Zatloukal (ODS), místostarosta Uherského Hradiště

V poslední době se městu podařilo revitalizovat sídliště Pod svahy a sídliště na ulici 28. října, kde vznikla nová parkovací stání. „Poměrně velký projekt nám probíhá, a bude dokončen v srpnu tohoto roku, na sídlišti ve Štěpnicích. Zde je cílem vybudování celkem 187 nových parkovacích míst,“ vyčíslil místostarosta. Město zároveň připravuje další projekty. „Chtěli bychom zvýšit počet parkovacích stání na sídlišti Mojmír, na sídlišti Louky v Jarošově, tak i v lokalitě ulice Stonky,“ uvedl.

Zlínské náměstí Míru se změní za stovky milionů, bude tam kolonáda i podzemní parkoviště. Podívejte se na plány

Plány na přestavbu náměstí Míru ve  Zlíně

Modernizace se bude s největší pravděpodobností dělat podle návrhu brněnského ateliéru P.P. Architects, který zvítězil ve veřejné anonymní soutěži.

Město zároveň chystá projekt komplexního řešení parkování ve městě. „Tlak na budování parkovacích míst a stání je poměrně velký. Aut neustále přibývá, a pokud bychom měli pro všechna auta vybudovat parkovací stání ve městě, tak to prostě možné není,“ konstatoval Zatloukal. Byla by podle něj určitě potřeba lepší dělba dopravy. Tedy mezi pěší, cyklistickou a hromadnou dopravou. „Stavíme bezbariérové chodníky. Řešíme teď novou koncepci městské hromadné dopravy. Budujeme cyklotrasy, cyklostezky, cyklopruhy tak, abychom zvýšili podíl cyklistické dopravy,“ uvedl. Uherské Hradiště má pro tento druh podle Zatloukala velmi příznivé podmínky.

Město by podle něj také chtělo vybudovat parkovací dům, jen hledá vhodné umístění. „Momentálně se řeší studie na koncepci dopravy v centru města a koncepci městské hromadné dopravy a součástí této koncepce bude i hledání optimálního místa pro nový parkovací dům,“ uvedl.

Před třemi lety zavedlo město rezidentní parkovací zóny na menším sídlišti Tůně. Podle místostarosty se to osvědčilo a plánuje se rozšíření těchto zón. „Počítali bychom s tím, že bychom rozšířili rezidentní parkování na již zmíněnou ulici Stonky, ale mohlo by být také v lokalitě sídliště Pod svahy a sídliště Na Rybníku v ulici 28. října,“ dodal místostarosta Jaroslav Zatloukal.

autor: Michal Sladký
Spustit audio

Související