Obchvat Otrokovic by měl být hotový v září 2021. Jaké dopravní komplikace čekají řidiče při jeho stavbě?

Základní kámen stavby obchvatu Otrokovic
Základní kámen stavby obchvatu Otrokovic

Na stavbě obchvatu je celkem 99 stavebních objektů.

V pořadu Co vy na to o stavbě obchvatu Otrokovic mluvil ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. Podle něj letos na stavbě obchvatu nebude žádné omezení, řidiči si musí dát pozor pouze na pohyb stavebních strojů.

Na jaře v příštím roce bude první výrazné omezení, řidiči nebudou moci využívat silnici z Pohořelic do Kvítkovic. „Objízdná trasa povede přes Napajedla,“ uvedl Chudárek.

V roce 2020 bude druhá etapa, kdy se bude stavět most přes starou kvítkovskou cestu u obchodních center. Doprava bude v tomto úseku zastavena. A v roce 2020 se bude stavět křižovatka na konci obchvatu v průmyslové části Napajedel, tedy tam, kde se bude obchvat napojovat na stávající silnici.

"Je to klasický parametr dálnice, čtyřpruh s odstavným pruhem, směrové rozdělení v šířce 25,5 metru na návrhovou rychlost 120. Začíná v místě, kde končí severovýchodní obchvat Otrokovic a konec toho je před řekou Moravou v průmyslové části Napajedla, kde se napojujeme zpátky na silnici I/55,"
Karel Chudárek, ředitel zlínské pobočky ŘSD

V roce 2021 bude doprava vedena po nové dálnici a bude se stavět okružní křižovatka na silnici I/55. „Bude tam i cyklostezka a chodníky a bude to vypadat úplně jinak než teď. Pro tuto stavbu potřebujeme zastavit dopravu na I/55 a doprava povede po dálnici,“ uvedl Chudárek.

Kromě vzniku dálnice zahrnují práce také vybudování čtyř mostů, protihlukových stěn, opěrné zdi a přeložky silnic, opravy místních komunikací a inženýrských sítí.

Stavba dálnice D55 bude pokračovat i dál na Staré Město. Nejsložitějším úsekem je spojení Napajedel a Babic. „Je to technicky složitý úsek, kde musíme počítat s železnici i řekou Moravou,“ uvedl Chudárek.

Trasa obchvatu Otrokovic
Spustit audio

Související