Musí se stavět rychleji. Senátoři podpořili dálnice D55 z Otrokovic i D49 z Hulína na Zlín

Senát podpořil urychlení výstavby dálnic z Otrokovic do Břeclavi a z Hulína na hranice se Slovenskem, které by měly zlepšit dopravní situaci ve Zlínském kraji.

Horní komora Parlamentu se dnes záležitostí zabývala na základě petice, kterou podepsalo na 17 000 lidí.

Senát mimo jiné požádal o urychlení procesu posouzení dopadů na životní prostředí EIA v případě dlouho odkládané dálnice D49 z Hulína ke slovenským hranicím. Stavbu této dálnice schválila vláda už v roce 1996.

Délka přes tři kilometry, cena asi 850 milionů korun s DPH. Po 15 letech se začal stavět obchvat Otrokovic

Základní kámen stavby obchvatu Otrokovic

Stavba jihovýchodní části obchvatu Otrokovic by měla trvat tři roky.

Výstavbu ale brzdí podle Ředitelství silnic a dálnic žaloby ekologických organizací. Ekologům vadí výjimky, které silničáři dostali. Koncem května brněnský krajský soud zamítl žalobu ekologů kvůli křečkovi polnímu, další dvě se týkaly ochrany čmeláků, lelků a dalších živočichů.

"Taháme kočku za ocas, neřešíme pří́činu problému," uvedla senátorka Jitka Seitlová (KDU-ČSL). Podle ní sice úřady i soudy mají zákonem stanoveny termíny pro projednání, ty ale nejsou vymahatelné.

Stát letos plánuje začít s dostavbou stokilometrové dálnice D55 z Olomouce do Břeclavi, z níž je zatím hotovo 17 kilometrů. Počátkem října dělníci začali pracovat na obchvatu Otrokovic. Kompletní dokončení dálnice je plánováno na rok 2029.

Senát doporučil, aby ministerstva dopravy a životního prostředí prověřila možnost průchodu dálnice přes chráněnou oblast Natura2000 Bzenecká Doubrava. Podle stanoviska ministerstva životního prostředí z roku 2009 by tu dálnice měla vést tunelem.

zdroj: ČTK
Spustit audio

Související