Nádraží pro čtyři tisíce lidí Valmez nezdobí. Radnice chce urychlit jeho opravy
Zatím v nedohlednu je oprava nádražní budovy ve Valašském Meziříčí.
Zatímco termíny oprav nádraží v Rožnově pod Radhoštěm, Vsetíně nebo v Bystřici pod Hostýnem už mají železničáři naplánovány, s Valašským Meziříčím se zatím nepočítá.
Město je přitom dopravním uzlem, nádražím projdou denně čtyři tisíce lidí.
Jak dostane kraj lidi z aut do vlaků? Přečtěte si, kde a za kolik budou jezdit České dráhy a Arriva
Monopol Českých drah ve Zlínském kraji skončí.
Plánovány jsou zatím menší úpravy, které souvisí s opravou mezinárodní železniční tratě z Hranic na Moravě do Valašského Meziříčí a dál ke státní hranici. Nyní tu jezdí vlaky maximálně osmdesátikilometrovou rychlostí. Vyšší rychlost jim nedovolí špatný stav kolejí a zabezpečovacího zařízení na přejezdech.
V příštím roce ale Správa železniční a dopravní cesty investuje 1,6 miliardy korun do zhruba desetikilometrového úseku z Hustopečí nad Bečvou. Vlaky tudy budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. A postupně budou přibývat další úseky.
Na rekonstrukci je už vydáno územní rozhodnutí a v jejím rámci dozná částečných změn také železniční nádraží ve Valašském Meziříčí.
Přibudou nové elektronické tabule na nástupištích i nový staniční rozhlas. Dělníci vybudují také bezbariérový přístup k nástupištím.
Podle vedení radnice ale nádraží potřebuje zásadnější rekonstrukci, s níž ale stát v nejbližší době nepočítá. Větší rekonstrukce by měla být součástí prací na dalších úsecích trati ve směru do Vsetína.
To se ale nelíbí místní radnici. Starosta Robert Stržínek z hnutí ANO, řekl, že bude osobně apelovat na vedení Správy železní a dopravní cesty, aby se s opravou nádraží začalo co nejdříve.
Související
-
Spor o vlaky v kraji. Pomohou stamiliony korun k tomu, aby lidé využívali železnici?
Poslechněte si debatu lidoveckého náměstka hejtmana Pavla Botka a krajského zastupitele Tomáše Pajonka za Svobodné.
-
Soukromé vlaky místo Českých drah a 300 milionů navíc. Zastupitelé schválili revoluci v dopravě
V osobní železniční dopravě ve Zlínském kraji skončí dosavadní monopol Českých drah.
-
Posílení spojení mezi Kroměříží a Hulínem, wifi ve vlacích do Luhačovic. Novinky Českých drah
Nový jízdní řád Českých drah (ČD), který začne platit 9. prosince, počítá s rozšířením pátečního spojení mezi Kroměříží a Hulínem.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Žádné červené tlačítko neexistuje. Putin využívá hrůzy z jaderných zbraní, míní Drábová
-
Haagský soud je k Izraeli nevyvážený, tvrdí Bartošek. ‚Ať se Netanjahu obhájí,‘ namítá Gregorová
-
Scholz chtěl být jako Merkelová, místo toho Němci zažívají nestabilitu a stagnaci, hodnotí zpravodaj
-
Kontroloři zkritizovali údržbu silnic. ‚Nepochopili hodnocení kvality vozovky,‘ tvrdí šéf silničářů