Nádraží pro čtyři tisíce lidí Valmez nezdobí. Radnice chce urychlit jeho opravy

Zatím v nedohlednu je oprava nádražní budovy ve Valašském Meziříčí.

Zatímco termíny oprav nádraží v Rožnově pod Radhoštěm, Vsetíně nebo v Bystřici pod Hostýnem už mají železničáři naplánovány, s Valašským Meziříčím se zatím nepočítá.

Město je přitom dopravním uzlem, nádražím projdou denně čtyři tisíce lidí.

Jak dostane kraj lidi z aut do vlaků? Přečtěte si, kde a za kolik budou jezdit České dráhy a Arriva

Arriva vlak, vlaky, dopravce, nádraží

Monopol Českých drah ve Zlínském kraji skončí.

Plánovány jsou zatím menší úpravy, které souvisí s opravou mezinárodní železniční tratě z Hranic na Moravě do Valašského Meziříčí a dál ke státní hranici. Nyní tu jezdí vlaky maximálně osmdesátikilometrovou rychlostí. Vyšší rychlost jim nedovolí špatný stav kolejí a zabezpečovacího zařízení na přejezdech.

V příštím roce ale Správa železniční a dopravní cesty investuje 1,6 miliardy korun do zhruba desetikilometrového úseku z Hustopečí nad Bečvou. Vlaky tudy budou jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. A postupně budou přibývat další úseky.

Na rekonstrukci je už vydáno územní rozhodnutí a v jejím rámci dozná částečných změn také železniční nádraží ve Valašském Meziříčí.

Přibudou nové elektronické tabule na nástupištích i nový staniční rozhlas. Dělníci vybudují také bezbariérový přístup k nástupištím.

Podle vedení radnice ale nádraží potřebuje zásadnější rekonstrukci, s níž ale stát v nejbližší době nepočítá. Větší rekonstrukce by měla být součástí prací na dalších úsecích trati ve směru do Vsetína.

To se ale nelíbí místní radnici. Starosta Robert Stržínek z hnutí ANO, řekl, že bude osobně apelovat na vedení Správy železní a dopravní cesty, aby se s opravou nádraží začalo co nejdříve.

autor: Gabriela Hykl
Spustit audio

Související