Na jednu jízdenku po celém kraji bez ohledu na množství přestupů i mezi autobusy a vlaky. Příští rok
Zlínský kraj uzavřel smlouvy s novými autobusovými dopravci. Může tak od prvního ledna příštího roku spustit po letech plnohodnotný integrovaný dopravní systém.
Zlínský kraj uzavřel smlouvy s vítězi soutěže na provoz linkových autobusů v regionu. „Platí na období deseti let, vybraní dopravci začnou ve Zlínském kraji jezdit od začátku příštího roku,“ sdělil Jan Vandík z oddělení vnějších vztahů a komunikace hejtmanství. Původně měli noví dopravci v kraji jezdit už od loňského prosince, výběrovým řízením se však několik měsíců zabýval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Od příštího roku by tedy měla začít ve Zlínském kraji fungovat plnohodnotná integrovaná doprava. „Lidem přinese příjemnější a jednodušší cestování v podobě jedné jízdenky na jednu cestu po celém kraji bez ohledu na množství přestupů, a to i v případě kombinace vlaku a autobusu,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU-ČSL).
Čtěte také
Integrovanou dopravu chtěl původně Zlínský kraj spustit už od loňského 15. prosince. Znemožnila mu to však firma BusLine LK, která loni na jaře u ÚOHS veřejnou soutěž na nové autobusové dopravce zablokovala. Soutěže samotné se nezúčastnila. Kraj tak nemohl uzavřít nové smlouvy s dopravci vzešlými ze zmíněné soutěže a musel přistoupit pouze k uzavření dočasných smluv s dopravci na přechodné období, a to formou jednacího řízení bez uveřejnění.
ÚOHS soutěž na popud BusLine LK nejprve nepravomocně zrušil. Proti jeho rozhodnutí kraj podal rozklad, kterému předseda ÚOHS vyhověl. Tento verdikt BusLine opět napadl, ÚOHS však tentokrát jeho argumenty nepřijal. BusLine se sice ještě obrátil na soud, to ale už kraji nebrání uzavřít smlouvy. "Začne se podle nich jezdit skutečně až od 1. ledna 2021, neboť dopravci musejí mít dostatek času na to, aby nakoupili nové autobusy, odbavovací systémy a podobně," doplnil Botek.
Výběr dopravců, kteří budou dalších deset let provozovat veřejnou linkovou dopravu v regionu, schválili krajští radní v březnu 2019. Zakázka byla rozdělena na šest částí. V regionu Zlín bude jezdit společnost Arriva Morava, na Uherskohradišťsku a v oblasti Valašské Klobouky ČSAD Bus Uherské Hradiště, na Kroměřížsku Krodos Bus, na Vsetínsku a v oblasti Valašského Meziříčí Transdev Morava a TQM - holding. Kraj již dříve uvedl, že počet objednávaných kilometrů u autobusů by měl vzrůst ze současných 20,5 milionu na téměř 25 milionů.
Související
-
Uherské Hradiště má nové zastávky MHD v ulici Stará Tenice. Město plánuje i stavbu dalších
Zastávky by měly sloužit i obyvatelům a návštěvníkům sídliště Mojmír, kde je střední škola, základní škola a staví se tam sportovní areál.
-
Železničáři chtějí obnovit výpravní budovu na vlakovém nádraží ve Valašském Meziříčí
Výpravní budova vlakového nádraží by po rekonstrukci měla sloužit zároveň jako dopravní terminál. Město plánuje i proměnu přednádražního prostoru.
-
Baťovský bytový dům na Slanici ve Zlíně půjde k zemi. Město tam chce postavit družstevní byty
Zlínský magistrát plánuje demolici chátrajícího baťovského bytového domu v ulici U Slanice z roku 1942. Namísto něj postaví družstevní byty.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Koalice Pavla nerespektuje, ukázal rok 2024. Autoritu si prezident bude muset vybojovat, míní politolog
-
Genová terapie zabrala i starší Míše se vzácnou nemocí AADC, pochvalují si američtí lékaři
-
Rekordní rodičovský příspěvek. Po zásahu ombudsmana úřad ženě vyplatil 280 tisíc korun
-
Posledních 40 vteřin jsem měl tep přes 200, říká Jecho, který poslal české hokejisty do semifinále