Na jednu jízdenku po celém kraji bez ohledu na množství přestupů i mezi autobusy a vlaky. Příští rok

2. únor 2020 17:49

Zlínský kraj uzavřel smlouvy s novými autobusovými dopravci. Může tak od prvního ledna příštího roku spustit po letech plnohodnotný integrovaný dopravní systém.

Zlínský kraj uzavřel smlouvy s vítězi soutěže na provoz linkových autobusů v regionu. „Platí na období deseti let, vybraní dopravci začnou ve Zlínském kraji jezdit od začátku příštího roku,“ sdělil Jan Vandík z oddělení vnějších vztahů a komunikace hejtmanství. Původně měli noví dopravci v kraji jezdit už od loňského prosince, výběrovým řízením se však několik měsíců zabýval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Od příštího roku by tedy měla začít ve Zlínském kraji fungovat plnohodnotná integrovaná doprava. „Lidem přinese příjemnější a jednodušší cestování v podobě jedné jízdenky na jednu cestu po celém kraji bez ohledu na množství přestupů, a to i v případě kombinace vlaku a autobusu,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU-ČSL).

Čtěte také

Integrovanou dopravu chtěl původně Zlínský kraj spustit už od loňského 15. prosince. Znemožnila mu to však firma BusLine LK, která loni na jaře u ÚOHS veřejnou soutěž na nové autobusové dopravce zablokovala. Soutěže samotné se nezúčastnila. Kraj tak nemohl uzavřít nové smlouvy s dopravci vzešlými ze zmíněné soutěže a musel přistoupit pouze k uzavření dočasných smluv s dopravci na přechodné období, a to formou jednacího řízení bez uveřejnění.

ÚOHS soutěž na popud BusLine LK nejprve nepravomocně zrušil. Proti jeho rozhodnutí kraj podal rozklad, kterému předseda ÚOHS vyhověl. Tento verdikt BusLine opět napadl, ÚOHS však tentokrát jeho argumenty nepřijal. BusLine se sice ještě obrátil na soud, to ale už kraji nebrání uzavřít smlouvy. "Začne se podle nich jezdit skutečně až od 1. ledna 2021, neboť dopravci musejí mít dostatek času na to, aby nakoupili nové autobusy, odbavovací systémy a podobně," doplnil Botek.

Výběr dopravců, kteří budou dalších deset let provozovat veřejnou linkovou dopravu v regionu, schválili krajští radní v březnu 2019. Zakázka byla rozdělena na šest částí. V regionu Zlín bude jezdit společnost Arriva Morava, na Uherskohradišťsku a v oblasti Valašské Klobouky ČSAD Bus Uherské Hradiště, na Kroměřížsku Krodos Bus, na Vsetínsku a v oblasti Valašského Meziříčí Transdev Morava a TQM - holding. Kraj již dříve uvedl, že počet objednávaných kilometrů u autobusů by měl vzrůst ze současných 20,5 milionu na téměř 25 milionů.

autor: Český rozhlas Zlín | zdroj: ČTK
Spustit audio

Související