Lanovka nebo mikrobus na sídliště Sychrov? A jak řešit na Vsetíně parkování? Lídři odpovídají

Vsetín
Vsetín

Za největší problém Vsetína kandidáti považují dopravu, parkování, úbytek obyvatel a drahou městskou hromadnou dopravu.

Nabízíme vám názory kandidátů do vsetínského zastupitelstva, o místa se uchází dvanáct stran a hnutí. Každý z politiků a političek měl přitom na odpověď půl minuty, tři zástupci odpovědět odmítli.

A kromě největších problémů ve městě odpovídali také na otázku, jak řešit městskou hromadnou dopravu na sídliště Sychrov, kde žije asi tři tisíce lidí.

To je kvůli úzkým silnicím velmi těžko přístupné, klasické autobusy tam nevyjedou. A parkovací místa jsou přeplněná.

Jednou z možných variant, kterou kandidáti zmiňovali, je rozšíření stávající silnice a zavedení jednosměrného provozu.

Padli také návrhy na provoz mikrobusů. A někteří politici mluvili také o stavbě lanovky. Tu však většina lídrů stran nepovažuje za prioritní řešení situace v této lokalitě.

Lídři stran a hnutí:

Michal Berg (Koalice pro otevřený Vsetín)

Pavlína Houserová (nestraníci)

Martina Hovořáková (ANO 2011)

Roman Kalabus (ODS)

Petr Kořenek (ČSSD)

Josef Novosad (SPD, odmítl natáčení)

Tomáš Pifka (STAN)

Robert Procházka (Svobodní a nezávislí)

Jiří Růžička (KDU-ČSL)

Kateřina Tomková (SOS pomozme zvířatům)

Václav Včelica (Česká pirátská strana)

Zdeněk Vejpusek (KSČM, odmítl natáčení)

Podle studie poradenské společnosti je základní cena lanovky asi 140 milionů korun, s dalšími náklady v následujících 30 letech by to mělo být celkem 225 milionů. Podle propočtů by lanovka měla vykazovat provozní zisk, investice by tak měla být návratná za 40 let. Nejvýhodnější varianta lanové dráhy měla být dlouhá 690 metrů, začínat by měla v rohu náměstí Svobody a končit v centru sídliště. Dráha by měla přepravit tisíc lidí za hodinu.

Spustit audio

Související