V až 70 procentech hovorů na tísňovou linku 112 jde o její zneužívání

14. červen 2022 16:10

V Česku už více než 30 let lidem v krizových situacích pomáhá tísňová linka 112 a až v 70 procentech dochází k jejímu zneužívání.

Už 31 let s řešením krizových situací pomáhá v Česku tísňová linka 112. Prostřednictvím tohoto jednotného evropského čísla se mohou lidé v nouzi dovolat pomoci záchranářů, a to ve všech státech Evropské unie.

Jedno z operačních center tísňové linky 112 pracuje v budově Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje ve Zlíně, kde v loňském roce přijali 98 tisíc hovorů. Právě tam s operátory natáčela redaktorka Českého rozhlasu Zlín Andrea Kratinová. Zarážející je, že všichni uvádějí, že ve více než 70 % hovorů lidé nehlásí závažné události, ale jde o zneužití linky.

Jaká jsou obvyklá nebo kuriózní volání? Jak se do obsahu tísňových volání promítl covid? A jak probíhá hovor, když volá cizinec? I to se dozvíte v nabízené reportáži.

Spustit audio

Související