Učni z Valašského Meziříčí ušetřili vlastní škole přes dva miliony korun
Žáci učňovských oborů Střední průmyslové školy stavební ve Valašském Meziříčí sami obnovili školní dílny. Postupně opravili střechu, stěny, podlahy, schody i dveře.
Na dvouleté rekonstrukci se učni významně podíleli. Do prací se zapojili budoucí klempíři, truhláři, zedníci a malíři. Museli si sami spočítat spotřebu materiálu, rozkreslit si jednotlivé konstrukce, nachystat si vše potřebné a až pak se pustit do práce.
„Problém měli jen s docházkou,“ s chápavým úsměvem dodává zástupce ředitele pro odborný výcvik učňovský mistr Milan Barabáš. „Pokud by práce dělala firma, bylo by to asi o tři měsíce dříve, ale cena by byla podstatně jiná,“ dodává. Škola díky pomoci žáků ušetřila přes dva miliony korun, kvalita prací je přitom podle vedení k nerozeznání od zkušených profesionálů.
Práce už jsou dokončeny. Jako poslední ještě nastoupí učnice, které namalují na budovu školy obrovské logo.
Související
-
V Kunovicích renovují unikátní stíhačku. Jde o stroj, který v roce 1985 přistával na dálnici
Stíhačku MiG-21 MF, která se účastnila neopakovatelné akce nebo přistávala na dálnici, opravují nadšenci v Leteckém muzeu v Kunovicích na Uherskohradišťsku.
-
Nový úsek dálnice z Babic do Starého Města by měl být hotový v roce 2023. Jeho výstavba právě začíná
Ve středu 23. září bude zahájena stavba úseku dálnice D55 z Babic do Starého Města na Uherskohradišťsku. Ředitelství silnic a dálnic už získalo všechna potřebná povolení.
-
80 druhů rostlin na metru čtverečním. Nejvíce orchidejí ve střední Evropě. To jsou Bílé Karpaty
V druhové pestrosti rostlin i živočichů jsou Bílé Karpaty na světě unikátní. Není proto divu, že tato oblast je přírodním pokladem moravsko-slovenského pomezí.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.