U velkých filmových štábů se snažím udržet lidskost alespoň v maskérně, přiznává umělecká maskérka
Filmová umělecká maskérka Andrea McDonald je držitelkou dvou Českých lvů za filmy Milada a Il Boemo. „Už ve svých třech letech jsem stála na place České televize a držela jsem hřeben tátovi (maskér Petr Hovorka, pozn. red),“ směje se a dodává, že nikdy nechtěla dělat jinou práci. „Někdy je pro mě odměna, že můžu jít po 12 hodinách domů,“ říká o časové náročnosti profese. Jak dlouho strávil v maskérně Vojta Dyk při natáčení snímku Il Boemo?
Související
-
Prý u Formana dostávají pracovníci líp najíst, tak jsem si vybral jeho, vzpomíná Špilar na Amadea
Třicet let vede své kadeřnictví a jako maskér se Jan Špilar podílel na oscarovém filmu Amadeus Miloše Formana. Působí také jako katolický jáhen.
-
Každý den čtyři hodiny v maskérně, vzpomíná na film Úsvit Ladislav Hampl
Král Šumavy, Já, Mattoni, Bohéma, Zlatá labuť a nejnověji Úsvit. V něm ztvárnil Ladislav Hampl postavu Jana Antonína Bati. Každý den seděl čtyři hodiny v maskérně.
-
Při líčení se snažím člověka rozjasnit, preferuji lehké „došmrncnutí“, směje se umělecká maskérka
„Jakýkoliv film je pro mě výzvou,“ říká Iveta Huptychová, která pracovala jako maskérka na filmech Pálava, Můj strýček Archimedes nebo seriálu Hlava Medúzy.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.