Při líčení se snažím člověka rozjasnit, preferuji lehké „došmrncnutí“, směje se umělecká maskérka

8. prosinec 2022

Natáčení televizního seriálu, reklamy nebo filmu vyžaduje spoustu uměleckých profesí. Mezi jednu z nich patří také umělecký maskér.

Filmová a umělecká maskérka Iveta Huptychová má na svém kontě řadu filmů a televizních seriálů jako je například Pálava, Můj strýček Archimedes, Cesta do Vídně a zpátky nebo seriál Hlava Medúzy.

„U líčení chci docílit toho, aby člověk působil příjemně, aby ta tvář něco vyzařovala. Preferuji ne úplně přírodní krásu, ale jen takové lehké ‚došmrncnutí‘. Používat všeho jemně, nepřehánět to s make-upem. Když potkám člověka, který je hezky nalíčen, tak mě to zaujme, právě proto, že to není vidět, ale je to přirozené. A jenom to podtrhuje osobnost,“ říká Iveta Huptychová. Sama se ale líčí jen úplně minimálně.

Co všechno její práce obnáší? Jak vzpomíná na práci na filmu Arvéd, který měl premiéru letos v létě? Má každý maskér svůj specifický rukopis? Poslechněte si Apetýt.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová