Role Korejse a Hložánka jsem si vypracoval, říká herec a režisér Miroslav Hanuš
Televizní diváci si ho oblíbili díky seriálovým rolím majora Korejse či starosty Hložánka. Miroslav Hanuš je také divadelním režisérem. V prosinci ho čeká premiéra hry Harold a Maude.
Seriál Ulice nedávno slavil 20 let od svého vzniku. „Od začátku tam nejsem. Měl jsem menší roli, ale časem se z ní stala docela významná. Dost jsem si ji vypracoval. Nakonec Korejse jsem si taky vypracoval. Původně se s ním počítalo asi na šest dílů, ale nakonec se tam zaryl.“
Role Majora Korejse opravdu prodělala vývoj. Z neoblíbeného a arogantního člověka po důchodce, který sedí doma u televize a jí konzervy. „U těchto typů seriálů je spíš žádoucí, aby povaha byla role byla stejná. Ale Korejs se překvapivě vyvíjel. On odešel na konci druhé série, ale scenáristi vymysleli, že dostal dva infarkty a umřela mu žena. A ve chvíli, kdy se vrací trochu zdevastovanej a jako outsider, to mají diváci rádi. Těmhle lidem fandí, mají s ním soucit.“
Harold a Maude
V prosinci chystá premiéru hry Harold a Maude ve Studia DVA. „Je to romantická komedie, kde hlavní roli hraje Eliška Balzerová a Daniel Krejčík. Maude je postarší dámou s mladou duší, Harold je úplným opakem. Ona překypuje radostí ze života, on je přesvědčený pesimista,“ naznačuje téma hry, která se vrátila na česká jeviště.
Na Fidlovačce se zase po čase hraje představení Pan Kaplan má třídu rád. „Tady jsem se s dovolením jako režisér i obsadil. Dělám to výjimečně, ale tohle už jsem hrál a mám to rád. Je to vtipné, humor je důležitý a umožňuje nám přežít tenhle život.“
Moderování Cen Thálie
Miroslav Hanuš si občas střihne i roli moderátora. Má za sebou výjimečný večer – nedávno se ujal moderování Cen Thálie. „Měl jsem radost, ale zároveň vznikla starost. Byla to zajímavá výzva. Thálie jsou vždycky trochu problém. Dopředu jsem řekl, že to nevyjde, vždycky budu pro někoho moc starej, nebo ještě moc mladej, málo vtipnej, nebo naopak hodně vtipnej. Ale řekl jsem si, že než půjdu do důchodu, že bych to chtěl zkusit. Je to adrenalin. A pod rukama se vám to časově sype. A to se mi celou dobu dělo.“
Vypracoval si scénář, z kterého hned po deseti minutách živého přenosu začal slevovat. „Už na mě po straně mávali, že časově přetékám. Nakonec mi to nevyšlo‚jen‘ o 15 minut,“ usmívá se. „Ale já chtěl, aby ocenění měli možnost poděkovat.“
Ceny Thálie se předávaly v Národním divadle, kde statoval ještě na škole. Zůstat v něm neusiloval. „Já k němu vzhlížel jako k metě, na kterou jsem se ještě necítil.“
Co všechno měl připravené na moderování Cen Thálie a jaké měl ohlasy? Na jaké herecké bardy vzpomíná v Národním divadle? Ve snímku Vyšehrad ztvárnil místopředsedu fotbalového svazu, se sportem ale ‚nesouhlasí‘. Proč? Poslechněte si v rozhovoru u Alex.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka