Počet lidí v městské dopravě ve Vsetíně klesá. MHD je dražší než v Brně, tvrdí opozice

Vsetínská radnice chce zvýšit počet cestujících, kteří využívají místní hromadnou dopravu.

Od odborníků si nechala zpracovat analýzu, která určila slabé a silné stránky jejího provozu.

Jak potvrdil starosta města Jiří Růžička z KDU-ČSL, vyplývá z ní, že počet cestujících ve Vsetíně každým rokem klesá.

„Jednáme s krajem o zapojení do integrovaného dopravního systému, to by mohlo výrazně pomoci,“ řekl Růžička.

Lanovka nebo mikrobus na sídliště Sychrov? A jak řešit na Vsetíně parkování? Lídři odpovídají

Vsetín

Za největší problém Vsetína kandidáti považují dopravu, parkování, úbytek obyvatel a drahou městskou hromadnou dopravu.

Opozice ve městě kritizuje to, že MHD je příliš drahá. Podle Koalice pro otevřený Vsetín lidé, kteří chtějí ve městě jezdit pravidelně v MHD, za rok zaplatí na jízdenkách více než v Praze, Brně nebo desítkách dalších měst. Celoroční cestování je vyjde na čtyři tisíce korun.

Jednou z možností jak udělat MHD atraktivní, je podle radnice dohoda s firmami. Zařazení možnosti jezdit městskou hromadnou dopravou zdarma mezi zaměstnanecké benefity se u zaměstnanců společnosti Austin Detonator se totiž setkalo se zájmem.

Během tří měsíců jí využilo více než 130 lidí. Možnost zapojit se do tohoto projektu mají i další firmy.

Podle místostarosty města Tomáše Pifky z hnutí STAN přináší zvýhodnění autobusové dopravy mimo jiné více míst pro parkování v průmyslovém areálu.

„Vzhledem k tomu, že se tento systém v Austinu osvědčil, chtěl bych vyzvat ostatní zaměstnavatele v průmyslovém areálu bývalé Zbrojovky, aby možnost zapojení se do tohoto projektu zvážili,“ řekl dále místostarosta Pifka, podle něhož by rozšíření počtu partnerů přispělo k dalšímu odlehčení osobní dopravy hlavně na přetížené trase z centra do Luhu a Jasenic.

Spustit audio

Související