Odbory řidičů Kroměřížského dopravce vyhlásily stávkovou pohotovost

Autobusy Crossway KRODOS Bus
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Autobusy Crossway KRODOS Bus

Důvodem stávkové pohotovosti je neshoda na dodatku kolektivní smlouvy, který nepodepsal předseda představenstva společnosti Zdeněk Zemek.

Kvůli neshodě na dodatku kolektivní smlouvy vyhlásili řidiči kroměřížského KRODOS Bus stávkovou pohotovost. Nová smlouva měla podle předsedy kroměřížského Odborového svazu dopravy Miroslava Lipnera vylepšit řidičům pracovní podmínky.

Ačkoliv se podle Lipnera šoféři s vedením firmy původně dohodli, teď dodatek smlouvy odmítl podepsat šéf firmy Zdeněk Zemek.

„Hlavní důvody jsou ty, že jsme se ještě po několika kolech vyjednávání ještě na ničem nedohodli. A nakonec to zkrachovalo, pan majitel to nepodepsal a nastalo to, co nastalo. Zaměstnanec chodí do práce na osm hodin. Takže řidiči autobusů tráví v práci až přes 300 hodin měsíčně,“ uvedl pro Český rozhlas Zlín Miroslav Lipner.

Podle ředitele KRODOSu Luďka Ference se v platné kolektivní smlouvě se promítlo nařízení vlády o zaručené mzdě. Zástupci vedení firmy budou přesto s odboráři dále jednat.

Krodos Bus je jedním z největších provozovatelů veřejné autobusové dopravy ve Zlínském kraji. V roce 2018 vykázal dopravce tržby za prodej vlastních výrobků, služeb a zboží zhruba 64,5 milionu korun a zisk přesahující 7,9 milionu korun. Výsledek loňského hospodaření podnik s více než stovkou zaměstnanců zatím oficiálně nezveřejnil.

Spustit audio

Související