Nadjezd nebo tunel v Bartošově čtvrti ve Zlíně? Výkup pozemků na moderní železnici z Otrokovic do Vizovic začíná

V letech 2020 až 2024 se plánuje modernizace trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi. Přijde na téměř dvanáct miliard korun.

Správa železniční dopravní cesty začíná vykupovat pozemky pro elektrizaci a výstavbu druhé koleje. Oslovit musí zhruba šest set osmdesát vlastníků.

Ne vše ale půjde hladce. Protesty se objevily v Bartošově čtvrtě ve Zlíně. Části obyvatel se nelíbí, že přijdou o jednu ze dvou přístupových cest. V lokalitě u Dopravního podniku Zlín-Otrokovice, poblíž nákupního střediska, totiž vznikne nadjezd.

Kdy se změní nevzhledná zlínská nádraží? Dopravní terminál by měl začít vznikat v roce 2020

Nová podoba dopravního terminálu ve Zlíně

Projekt, na kterém se bude podílet více investorů, se připravuje už několik let.

Obyvatelé Bartošovy čtvrti tak přijdou o odbočku svým domovům. Zůstane jim jenom jedna, která vede o dvě stě metrů dál podél řeky Dřevnice, připomíná jeden z iniciátorů protestů Jan Suchý. 

Obyvatelé z Bartošovy čtvrti chtějí, aby investor zvážil místo nadjezdu železniční tunel s tím, že silnice by pak zůstala v současném stavu. Chystá se i petice.

S nadjezdem se podle Kateřiny Šubové ze Správy železniční a dopravní cesty i nadále počítá. Podle ní by se železniční přejezd u Lidlu stejně musel zrušit, neodpovídá parametrům a je příliš blízko hlavního silničního tahu. Tunel by byl příliš drahý a složitý, připomíná mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Rekonstrukce trati má zrychlit dopravu. V některých úsecích budou vlaky jezdit až stokilometrovou rychlostí. Nyní jezdí maximálně šedesát kilometrů za hodinu.

Zvýší se také počet spojů. V úseku Otrokovice - Zlín, kde bude dvojkolejná trať, by mohlo jezdit až 3x víc cestujících.  Cestující na trase Otrokovice Vizovice se spoje dočkají každou půlhodinu

Sníží se taky hlučnost vlaků. A celková elektrifikace bude mít pozitivní vliv i na ochranu životního prostředí.

autor: pes
Spustit audio

Související