Důležitý krok k miliardové železnici z Otrokovic do Zlína. Úřad začal stavební řízení
Kvůli projektu elektrifikace a modernizace železniční trati mezi Otrokovicemi a Zlínem Dopravní a energetický stavební úřad začal stavební řízení.
Dopravní a energetický stavební úřad zahájil stavební řízení pro projekt elektrifikace a modernizace železniční trati v úseku Otrokovice – Zlín. Vyplývá to z veřejného oznámení úřadu.
Na konci řízení má být vydání stavebního povolení, o které má Správa železnic požádáno už od konce loňského roku. Práce na projektu, jehož součástí je kompletní předělání trati na dvoukolejnou a přestavění většiny železničních stanic, by měly začít v roce 2026.
Stavební práce by se podle Správy železnic měly skončit před koncem roku 2030. Pak se Zlín zařadí mezi krajská města, kam vede elektrizovaná železnice. Podle původních plánů se mělo začít už v roce 2021, následně byl termín posunut na rok 2024. Aktuálně odhadované celkové náklady činí 12 miliard.
V rámci stavby se zruší zastávky Otrokovice-Trávníky, Zlín-U Mlýna, Zlín-Malenovice a Zlín-Louky. Tato místa mají být v budoucnu obsloužena MHD. Nově naopak vznikne zastávka Zlín-Malenovice obec. Rychlost vlaků v úseku se zvýší z 60 km/h na 100 km/h.
Související
-
138 let staré nádraží ve Vsetíně šlo k zemi, rozloučit se s ním přišly stovky lidí
Ve Vsetíně 16. srpna 2023 stovky lidí přihlížely plánovanému odstřelu a následnému zahájení demolice místního vlakového nádraží.
-
Letos se uskuteční opravy některých vlakových nádraží ve Zlínském kraji, to zlínské v plánu není
Rekonstrukce vsetínského nádraží, nebo opravy železniční stanice v Rožnově pod Radhoštěm. To jsou jen některé akce naplánované na letošní rok ve Zlínském kraji.
-
Hlavní opravy začaly. Autobusové nádraží ve Zlíně dostává novou fasádu
Nádraží se postupně opravuje už od léta, došlo například k výměně košů, natření sloupů nebo očištění stropů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Česko jako inkubátor koupených dětí? ‚Byl to opravdu systém,‘ popisuje šéf protimafiánské centrály
-
Izrael nečekaně zastavil propouštění. Autobusy s palestinskými vězni se musely vrátit do věznice
-
Pilot spadlého vrtulníku dal nejasné pokyny, vyplývá z přepisu. Také bych tomu nerozuměl, říká Keller
-
Nevidomí běžkaři zaučují začínající vodiče. Problémem jsou pro ‚zrakáče‘ pomalí Poláci