Dopravu v kraji komplikuje velké množství uzavírek

16. červenec 2018 14:53

Zhruba 50 uzavírek nebo omezení prodlužuje cestování po silnicích v Moravskoslezském kraji. Jenom hejtmanství vloží do oprav miliardu a čtvrt korun. Kvůli velkému množství uzavírek úřady nestíhají jejich koordinaci.

Na místě bývalé klasické křižovatky uprostřed Hrabové už rostou základy nového kruhového objezdu, který napojí budoucí prodlouženou ulici Mostní. Provoz je tady víceméně zastaven, kromě jednoho směru. Kdo jede z centra Ostravy, tak může odbočit doleva na most přes Ostravici u Vratimova. Jezdí se tady po provizorní asfaltové cestě, která stojí hned vedle stavby kruhového objezdu.

"Uzavírka v Ostravě-Hrabové potrvá do konce letních prázdnin. Objížďka je značená a vede i přes dálnici. Řidiči si ale nemusejí kupovat kvůli uzavírce dálniční známku," ujišťuje mluvčí hejtmanství Nikola Birklenová.

V Moravskoslezském kraji se teď pracuje zhruba na 50 úsecích silnic a dálnic. Kraj letos prostaví na svých silnicích druhých a třetích tříd miliardu a čtvrt.

"Ty prázdninové a zářijové měsíce budou tragické z hlediska čekání, ale možná budou méně tragické z hlediska nehod, protože když je to rozkopané, tak se jezdí pomalu. Možná jediná pozitivní věc na tom," říká náměstek hejtmana Jakub Unucka z ODS. Zároveň připouští, že kvůli letošnímu velkému množství oprav nešly všechny práce zkoordinovat.

"Navíc do toho výrazně zasahují soutěže, kdy někdo se odvolá proti výsledku soutěže a potom oprava, která byla plánovaná v roce 2016 se dělá třeba o dva roky později, což je příklad třeba opravy mostu na Rudné ulici u Hornbachu."

A právě jeden z klíčových průtahů Ostravou nebude bez komplikací ani v příštím roce. Až do jara potrvá omezení kvůli stavbě mostů na křížení s Výškovickou ulicí a znovu se bude opravovat na 17. listopadu u fakultní nemocnice, kde je uzavírka právě teď. Státní silničáři se tam pustí do výměny asfaltu.

"V tuto chvíli nám zbývá zhruba 800 metrů, které máme v plánu pro rok 2019, tedy příští stavební sezónu," říká Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic.

autor: Michal Polášek
Spustit audio

Související