V Uherském Brodě otevřeli novou lávku pro pěší i cyklisty. Lidem zkrátí cestu ze sídliště do centra

Nová lávka Všudybud v Uherském Brodě

Stavba nové lávky přes řeku Olšavu trvala dva roky a městskou pokladnu přišla na více než 47 milionů korun. Pojmenována byla Všudybud.

Lidé v Uherském Brodě mohou od čtvrtka moci bezpečně překonávat frekventovanou silnici první třídy vedoucí na Slovensko. Otevřeli tam novou lávku pro pěší a cyklisty Všudybud, která spojila uherskobrodské sídliště Olšava a Slovácké náměstí.

„Mě se hrozně líbí, navíc je to taková dominanta Uherského Brodu. Takže je to příjemná procházka a hlavně zkrácení cesty do města,“ pochválila novinku paní Eva z Uherského Brodu. Přecházet velmi vytíženou silnici ve směru na Slovensko bylo podle ní dosud velmi komplikované. „Dříve to bylo horší, protože tam nebyly ani semafory. Ta lávka nám v tomto velmi pomohla. Dřív se tady nedalo přejít. Teď už je řeka Olšava přemostěná a je to super,“ vysvětlila.

Nová lávka Všudybud v Uherském Brodě

Není sama, kdo si novou lávku pochvaluje. „Je to fajn. Jsem moc ráda, že to tady je. Obcházeli jsme to. Nebyl tady ani chodník, takže to šlo těžko po cestě. Auta, cyklisti a velký provoz, takže to bylo špatné,“ říká další z obyvatelek Uherského Brodu paní Renata. Díky nové lávce je nyní spojení mezi sídlištěm Olšava a Slováckým náměstím je lepší. „Rozhodně. Využívám to každý den a jsem ráda, že to tak je. A hlavně je to bezpečné. Tady ta auta, kola a to všechno dohromady nedělalo dobrotu,“ vysvětlila Renata.

Nová lávka Všudybud v Uherském Brodě

Místním se hlavně zkrátila cesta. „Přemostění se stavělo z toho důvodu, že jsme chtěli spojit centrum města se sídlištěm Olšava,“ řekla Elen Sladká z tiskového odboru uherskobrodské radnice. „Stavba lávky trvala rok, ale navazuje na stavbu, kterou jsme prováděli v minulém roce, to znamená, že se jedná o soustavbu dvou lávek,“ dodala. Celá stavba město přišla na více než 47 milionů korun.

Nová lávka Všudybud v Uherském Brodě

„Tato lávka je integrovaná. To znamená, že je pro cyklisty i pro pěší. Také má vyšší zábradlí,“ uvedla Sladká. Lávka měří necelých šest set metrů. „Navazuje na cyklostezku Uherský Brod – Nivnice a určitě velmi pomůže lidem, kteří jsou zaměstnáni v průmyslové zóně v Nivnici i ve Slováckých strojírnách, kteří budou mít příjemnější a určitě i kratší cestu do práce,“ vyzdvihla výhody Elen Sladká.

Spustit audio

Související