Úředníci Finanční správy vyjíždí ve Zlínském kraji za občany kvůli dani z nemovitosti

11. leden 2024 15:36

Od začátku roku 2024 se změnila pravidla pro podávání daně z nemovitosti. Finanční správa se rozhodla pomoci občanům s těmito daněmi v oblastech, kde loni uzavřela územní pracoviště.

Úředníci Finanční správy ve Zlínském kraji pomůžou zájemcům s přiznáním k dani z nemovitosti. Od 1. ledna 2024 se totiž změnila pravidla a nově musí daňové přiznání podat víc lidí. V lednu proto úředníci v celé republice vyjedou do míst, kde loni finanční úřady zrušili, a tam občanům pomohou s vyplněním a odevzdáním daňového přiznání.

Každoročně Finanční správa obdrží k dani z nemovitých věcí okolo půl milionu daňových přiznání. V letošním roce ale navíc vznikla tato povinnost zhruba sto tisícům stávajících poplatníků. Důvodem je zejména zavedení pravidla danění některých nemovitostí podle zápisu v katastru, nikoliv podle skutečného využívání. Podle generální ředitelky finanční správy Simony Hornochové je ale obecně tato daň pro občany složitá.

Ve Zlínském kraji se tedy úředníci přijedou pomoci občanům například do Valašských Klobouk, kam zajíždí v úředních hodinách dvě úřednice ze Vsetína. V Luhačovicích najdou zájemci úředníky v budově městského úřadu. Dalším městem je Holešov, kde úředníci budou k dispozici v budově zrušeného územního pracoviště na Pivovarské ulici. Čtvrtým městem je Bystřice pod Hostýnem, kde radnice uvolnila úředníkům Finanční správy zasedací místnost na městském úřadě.

V každém městě mají stanovené jiné úřední dny i hodiny – ty zájemci zjistí na webových stránkách jednotlivých měst nebo přímo na webu Finanční správy

Ve všech okresních městech jsou pak spuštěné specializované telefonní linky, na kterých se občané mohou poradit s odborníkem na daň z nemovitých věcí. A poslední dva lednové týdny budou prodloužené úřední hodiny i ve všech stávajících finančních úřadech.

Řádný termín pro podání přiznání k dani z nemovitých věcí připadá na středu 31. ledna 2024.

Spustit audio

Související