Turistický projet Zlínského kraje slaví první úspěchy

9. leden 2008

Moravská jantarová stezka přilákala první zájemce z Ukrajiny. Projekt Zlínského kraje, který má za cíl přitáhnout do regionu co nejvíce turistů, míří také na zahraniční klientelu. Jantarová stezka protíná celou Moravu a nabízí konkrétní témata k trávení dovolených. Na cíle a plány tohoto programu jsme se ptali krajského radního Jindřicha Ondruše.

Moravská jantarová stezka už má první hosty, kteří se přihlásili k tomuto projektu. Ano, myslím si, že začíná ukazovat svoji životaschopnost i v tom, že se k ní přihlásili ostatní moravské kraje. My jsme totiž těsně před koncem loňského roku dospěli k dohodě 4 moravských krajů o společném marketingu a propagaci na některých vzdálenějších zahraničních trzích a já si této dohody velmi vážím, protože jednak řeší více jak třetinu republiky a směřuje tam, kde si myslím, že je zájem Moravy a Slezska. To znamená prezentovat se v celku a prezentovat to nejlepší, co na území Moravy a Slezska je.

V čem podle vás spočívá úspěch Jantarové stezky? Úspěch moravské jantarové stezky vidím v tom, že tato dohoda obsahuje přímo oddíl o tom, že moravská jantarová stezka bude jedním z pilířů té další spolupráce v oblasti marketingu. To je jeden z aspektů té životaschopnosti. Druhý je ten, že jsme spojili konkrétní výstupy s konkrétní cestovní kanceláří, která nám zajišťuje komerční stránku. Tato kancelář vedla i prostřednictvím naší Centrály cestovního ruchu jednání a prezentovala moravskou jantarovou stezku v Rusku a na Ukrajině.

Takže máte první klienty. Jací jsou? Před koncem loňského roku už máme první smlouvu mezi poměrně významnou cestovní kanceláří na Ukrajině a naší cestovní kanceláří. 10. ledna přijedou první návštěvníci do Luhačovic, kteří využívají právě těch ozdravných pobytů jako jedné z nabídek, které moravská jantarová stezka nabízí. Naplňuje to ten záměr, který jsme do základů projektu moravská jantarová stezka chtěli vložit.

autor: rv
Spustit audio