Pryč s nevkusnou reklamou. Valašské Meziříčí určí, jak mají vypadat poutače i předzahrádky v centru města

Ve Valašské Meziříčí musí majitelé upravit vzhled svých reklam v památkové zóně. Zastupitelé určili, jak mají bannery, reklamní stojany a poutače vypadat.

Podle mluvčí radnice Renaty Votrubové je cílem zlepšení vzhledu historického jádra města.

Každý návrh firemní reklamy budou úředníci posuzovat podle několik kritérií. Přednost mají dostat tradiční materiály jako je kov nebo dřevo. A pokud budou reklamy nasvíceny, tak světlo musí být tlumené a nesmí rušit okolí.

Reklamní poutače navíc nesmí zakrývat historické fasády nebo prvky na domech. A neměly by se používat ani křiklavé barvy. Nepřípustné jsou také reklamní polepy oken.

„V dokumentu města jsou pravidla a doporučení, která platí pro vzhled vývěsných štítů, bannerů, reklamních stojanů, vitrín, nabídkových tabulí, polepů oken a dveří, obrazovek a projektorů a dalších reklamních zařízení, která jsou umisťována v městské památkové zóně, zejména na náměstí a v přilehlých ulicích,“ uvedla vedoucí odboru školství, kultury a sportu Stanislava Šnajdrová.

I podoba předzahrádek se bude nově řídit několika nařízeními upravující jejich umístění, ohrazení, zastínění a jejich vybavení.

U předzahrádek se až na výjimky nebudou používat podesty. Nepřípustný bude také plastový nábytek a doplňky jako výčepní a chladicí pulty, grily, pokladny, osvětlení, televizní obrazovky nebo koberce.

Nejde o první krok, který má zlepšit vzhled města. Už předloni vedení Valašského Meziříčí rozhodlo o zákazu reklamních ploch na plotech.

S podobou reklamních ploch bojují i další města. Ve Zlíně tak loni zakázali umísťování poutačů na chodnících. Rada města rozhodla, že nadále se budou umísťovat pouze v souvislosti s vybranými kulturními, sportovními nebo společenskými akcemi.

Související