Na úseku z Vizovic na Slovensko má místo dálnice stát silnice I. třídy
Ředitelství silnic a dálnic oživilo plány na spojení z Vizovic ke slovenským hranicím, místo dálnice to má být silnice I. třídy
Stavbu rychlostní silnice R49 z Vizovic na hranici se Slovenskem odmítlo Ministerstvo životního prostředí odsouhlasit v roce 2013. V roce 2015 se rozhodlo, že dálnice D49 skončí u mimoúrovňové křižovatky u Vizovic a dále bude pokračovat silnice I. třídy bez středových svodidel.
Jde o 25 kilometrů silnice, polovina má mít tři pruhy a polovina by měla být čtyřpruhová. Podle silničářů je vybudování rychlostní silnice jedinou možností, jak dostat dopravu z měst a obcí na trase. Kvůli kopcovitému terénu totiž není možné postavit obchvaty.
Počítá se také s tím, že se silnice spojí s rychlostní silnici od hranic do slovenského Púchova a napojením na dálnici D1. Tento úsek by se na slovenské straně měl začít stavět v roce 2027.
Stanovisko ekologů
Stavbu rychlostní silnice z Vizovic na východ odmítají ekologové kvůli vlivu na Vizovické vrchy. Jak tedy vypadají nové plány silničářů? Při stavbě vizovické části se počítá s několika tunely. Jeden by měl měřit až tři kilometry. Alternativní plány počítají se dvěma kratšími tunely. Začíná tedy nový proces posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
To bude náročné i kvůli tomu, že stavba může vliv na soustavu evropsky významných lokalit Natura 2000. Negativní vliv na přírodu tak může třeba mít vybudování mimoúrovňové křižovatky a přivaděče u Pozděchova. Jde totiž o místo, kde byl zaznamenaný výskyt vlků, rysů i medvědů a je to významné místo pro pohyb zvířat přes Vizovické vrchy.
První část dálnice D49 z Hulína do Fryštáku
V roce 2024 by měla být dostavěna první část dálnice D49 z Hulína do Fryštáku. Silničáři při její výstavbě aktuálně řeší problémy s bezpečností. V poslední době totiž zaznamenali, že si lidé zkracují cestu mezi okolními obcemi přes staveniště. Většinou jsou to cyklisté.
Jak zdrůraznil mluvčí ŘSD Jan Rýdl, neoprávněným vstupem do prostor staveniště lidé vystavují nebezpečí úrazu nejen sebe, ale také dělníky a řidiče. V příštím týdnu navíc začnou silničáři na této stavbě pokládat betonový kryt vozovky. Pokud by ho někdo poškodil, hrozí mu podle Rýdla řízení o náhradu v řádu stovek tisíc korun.
Související
-
U Fryštáku na Zlínsku začali stavět nejdelší a nejvyšší most nového úseku dálnice D49
Stavbaři začali betonovat základy dálniční estakády u Fryštáku na Zlínsku. Bude to nejdelší a nejvyšší most na právě budovaném úseku dálnice D49 mezi Holešovem a Fryštákem.
-
Stavby nových úseků dálnic ve Zlínském kraji pokračují podle plánu
Zhruba třetina ze všech nových dálničních staveb v republice je teď na území Zlínského kraje. V jaké fázi jsou aktuální hlavní stavby těchto dálničních úseků?
-
Výstavba dálnic ve Zlínském kraji – bilance roku 2022
S koncem letošní stavební sezóny je už možné bilancovat, jak pokračuje výstavba dálnic ve Zlínském kraji.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Prezident Pavel udělil pět milostí. Čtyři z nich dostali muži odsouzení kvůli marihuaně
-
Exkluzivně: Všem nám dochází čas. Moskva dělá ústupky, jen když se cítí slabá, říká ukrajinský exministr
-
ONLINE: Ukrajina v noci čelila rozsáhlému útoku, Rusové cílili na energetickou infrastrukturu
-
Fiala: Vláda chce zpřísnit opatření proti migraci. Cílem je odradit běžence od vstupu do Česka