Luhačovice trápí sedm tisíc aut denně. Největší moravské lázně chtějí obchvat, hotový by ale mohl být do 10 let
Silniční doprava Luhačovice zatěžuje, denně jimi projede asi 7000 automobilů, z toho více než tisícovka jsou těžké nákladní vozy
Vedení Luhačovic dnes představilo plány na stavbu obchvatu lázeňského města.
Virtuální Luhačovice v roce 1903. Muzeum ukáže i stavby, které Dušan Jurkovič plánoval a nepostavil
Návštěvníci Luhačovic mají jedinečnou možnost virtuální procházky lázněmi v podobě, jak je navrhl architekt Dušan Jurkovič v roce 1903.
V současné době se zpracovává studie, podle ideálního scénáře by mohl být hotový za deset let. Náklady ve výši několika set milionů korun má zaplatit stát a Zlínský kraj.
Deset kilometrů dlouhý obchvat by měl ve směru od Uherského Brodu začínat těsně před vjezdem do Luhačovic, kde se od stávající silnice odkloní. Kudy následně povede trasa, upřesňuje nezávislý starosta Luhačovic Marian Ležák.
Při příjezdu do Luhačovic ve směru od Uherského Brodu by těsně před hranicí města vedl doprava do kopce, po horizontu kolem místní části Kladná Žilín a končil u obce Petrůvka. Trasa by asi z poloviny vedla po stávající komunikaci, která by se rozšířila, některé úseky by se budovaly nově.
Výkup pozemků by podle Ležáka neměl stavbu zkomplikovat. Město má podle něj souhlas největšího vlastníka pozemků, potomků rodu Serényiů.
Zastupitelé města již schválili vytvoření studie obchvatu, která vznikne v nejbližších měsících. Příprava projektu by podle starosty měla v ideální variantě trvat asi osm let, stavba samotná dva roky.
Související
-
Luhačovice dostaly jednu z největších sněhových nadílek v zemi. Platí mimořádná opatření
Dnes začali ve městě odvážet sníh na nákladních vozidlech od zdravotního střediska.
-
Lidé v Luhačovicích mohou znovu pít Ottovku. Jeden z nejznámějších pramenů se otevřel po půl roce
Pramen byl až na výjimky uzavřený od července 2015 kvůli opakovanému mikrobiologickému znečištění.
-
Do Luhačovic budou jezdit z Prahy České dráhy. Daly lepší nabídku než Regiojet
Vlaky na dvou linkách mezi Prahou, Zlínským krajem a Žilinou budou od prosince 2019 dalších devět let provozovat České dráhy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dánsko panikaří. Po telefonátu s premiérkou začalo brát Trumpovy výhrůžky o zabrání Grónska vážně
-
‚Moc mi chybíte, soudruzi.‘ Vojáci z KLDR u sebe nosí vzkaz od Kima a nechtějí padnout do zajetí
-
‚Řád podporuje neřáda.‘ Juniorští basketbalisté nedohráli zápas kvůli sporu o přezuvky
-
Zrezivělá a prostřílená auta připomínají osudy mrtvých a unesených na izraelském festivalu