Kdy to pojede? V neděli začne platit nový jízdní řád

7. prosinec 2018 12:26

Tuto neděli začnou jezdit vlaky podle nových jízdních řádů. V Pardubickém kraji bude největší změna na trati Pardubice - Havlíčkův Brod, kde začne platit úplně nový jízdní řád.

Pro cestující to bude znamenat víc spojů i rychlejší cestu. Na ostatních tratích jsou spíš už jen kosmetické úpravy.

Novinkou je to, že na trati Pardubice - Havlíčkův Brod budou jezdit vlaky každé dvě hodiny. Cestující ale stále budou muset přestupovat v Hlinsku v Čechách.

Pět kilometrů tmy. Nejdelší železniční tunel bude možná v Pardubickém kraji

Současné nádraží v Brandýse nad Orlicí

Nejdelší železniční tunel v Česku byl otevřen v listopadu u Ejpovic na Plzeňsku. V našem kraji ale vznikl plán na jeden ještě delší a měl by zrychlit cestu na hlavním koridoru mezi Chocní a Ústím na Orlicí.

Časy spěšných vlaků jsou přitom nastaveny tak, že mají v Pardubicích krátké přestupní časy na vlaky railjet z nebo do Prahy a na expresy ze střední Moravy a na střední Moravu. Díky tomu tak bude možné např. z Chrudimi do Prahy cestovat zhruba za osmdesát minut.

V souvislosti s rozšiřováním nabídky spojení na této trati budou od neděle jezdit vlaky i v tzv. okrajových částech dne i týdne, např. pojede brzký ranní spoj z Pardubicka a Chrudimska do Havlíčkova Brodu, kam přijede na osmou hodinu. Všechny vlaky mají obvykle okolo patnáctiminutové návaznosti v Pardubicích - Rosicích nad Labem na vlaky do nebo z Hradce Králové.

Pět milionů kilometrů

V souvislosti se změnami na trati Pardubice – Havlíčkův Brod musely České dráhy upravit také jízdní řád vlaků zejména v úseku Žďárec u Skutče - Borová u Poličky, aby byly zajištěné návaznosti ve Žďárci. Odpoledne tak například dochází k posunu vlaků zpravidla o 1 hodinu později.

Ani na ostatních tratích nepojedou vlaky beze změny. Cestující musí počítat s tím, že v jízdním řádu mohou být drobné časové změny, takže před cestou je dobré ověřit na webových stránkách Českých drah dobu odjezdu spoje.

V Pardubickém kraji by regionální vlaky v příštím jízdním řádu měly ujet skoro pět milionů kilometrů, tedy přibližně stejně jako letos.

Více dopravců, jedna jízdenka

Další novinkou je, že všichni vlakoví dopravci budou mít na regionálních tratích v Pardubickém kraji stejné jízdé.

České dráhy i společnost Leo Express budou od příštího prosince vozit cestující v Pardubickém kraji za stejné jízdné. Hejtmanství chce následujících deset let zadat dopravní obslužnost, jak národnímu, tak soukromému dopravci. Leo Expres přitom zajistí spoje na dvou tratích na Orlickoústecku a Kralicku.

Mluvčí Emil Sedlařík potvrdil, že ve všech spojích bude platit tafir IREDO a po zavedení také národní tarif.

„Tím bude zajištěna síťovost a možnost cestování na jednu jízdenku i v případě přestupu na navazující vlaky jiných dopravců. Pokladny zřídíme dle požadavků Pardubického kraje v Letohradu, Jablonném nad Orlicí a v Králíkách. V dalších místech bude probíhat prodej přes partnerská prodejní místa.“

Spustit audio

Související