Filmové ateliéry ve Zlíně na Kudlově slaví 85 let, poslechněte si poutavé vyprávění o jejich historii
V roce 1936 byla za neuvěřitelných 9 měsíců dokončena stavba filmových ateliérů ve Zlíně na Kudlově. Tyto ateliéry produkují filmy dodnes.
Čtěte také
Filmové ateliéry ve Zlíně na Kudlově letos slaví 85. výročí od svého vzniku. Ještě před jejich výstavbou bylo ve Zlíně významnou událostí otevření Velkého kina, kde se pro velký zájem muselo hrát několikrát denně a na lístky se stály řady.
"Nejoblíbenějším žánrem 20. a 30. let byly ve Zlíně jednoznačně komedie,“ prozrazuje filmový publicista Jiří Madzia a dodává, že to byl i nejoblíbenější žánr Tomáše Bati. Právě tento muž je pro vznik ateliérů stěžejní.
Jaké tedy byly okolnosti vzniku ateliérů ve Zlíně? Jaké filmy zde vznikaly? A co se tvoří na ateliérech na zlínském Kudlově dnes? To se dozvíte v rozhovoru redaktorky Andrey Kratinové s Jiřím Madziou.
Pokud vás zajímá téma starého "Baťova" Zlína, všechny naše články na toto téma najdete ZDE.
Související
-
Zlín měl Filmové žně. Mandlová jela na kole rychleji než vlak a Štěpničková se schovala
Diváci mohli na Filmových žních ve Zlíně před 80 lety poprvé vidět snímky jako například Roztomilý člověk, Noční motýl nebo Advokát chudých.
-
Před 110 lety se narodil Karel Zeman. Budete se divit, pro které americké režiséry byl vzorem
Před 110 lety, přesně 3. listopadu 1910, se narodil režisér Karel Zeman, průkopník loutkového i animovaného filmu. Podle vlastních slov myslel v obrazech.
-
Konec komunismu očima dívky Fany. Zlínští animátoři se podíleli na filmu o pádu železné opony
Právě dnes, v den 30. výročí pádu Berlínské zdi má v českých kinech premiéru animovaný film v české koprodukci Fany a pes, který se odehrává na podzim 1989 v Lipsku.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.