Celkové náklady na rekonstrukci nádraží ve Vsetíně převýší tři miliardy, většinu má zaplatit Evropská unie

25. říjen 2021 14:43

Výstavba nového nádraží ve Vsetíně i s rekonstrukcí okolní infrastruktury bude stát více jak tři miliardy korun. Vyplývá to z informací Správy železnic, která oznámila zahájení rekonstrukce nádraží. Až 85 procent nákladů má zaplatit Evropská unie.

Nový terminál bude mít dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží; to bude propojené s navazujícím podchodem. Hlavní čekací plochy pro cestující budou umístěny v odjezdové hale v prvním podlaží. Navazovat budou přímo na pokladny.

V nejvyšším podlaží nad pokladnami vznikne zázemí pro zaměstnance včetně šaten. V suterénu objektu pak budou umístěny technologické místnosti a hygienické zařízení pro cestující. Prostory budou propojeny otevřeným schodištěm s výtahem a eskalátory.

Ve spolupráci s městem dojde k výstavbě parkovacího domu, který bude sloužit pro potřeby cestujících a zároveň bude řešit parkování v centru Vsetína. V rámci stavby budou zřízeny také dva podchody. Jeden povede nejen na nová nástupiště, ale současně zajistí i propojení centra města s místní částí Na Lapači. Druhý nahradí stávající přechod ve Štěpánské ulici a přejezd v ulici U Křivačkárny, které budou zrušeny.

Správa železnic už také vybrala firmy, které ve třech letech zrekonstruují železniční stanici. Stavbu převezme sdružení tvořené společnostmi OHL ŽS, Strabag Rail  a AŽD, informovala dnes mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Stavební práce by mohly začít v řádu týdnů. Do roku 2023 bude podle ní cestujícím sloužit v omezeném režimu stávající budova. V roce 2023 budou cestující využívat nově vzniklý přestupní terminál. Kompletní rekonstrukce by měla být ukončena do tří let.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce ŽST Vsetín činí 3 376 329 987 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

autoři: Tomáš Fránek , Růžena Vorlová | zdroj: Správa železnic
Spustit audio

Související