Celkové náklady na rekonstrukci nádraží ve Vsetíně převýší tři miliardy, většinu má zaplatit Evropská unie
Výstavba nového nádraží ve Vsetíně i s rekonstrukcí okolní infrastruktury bude stát více jak tři miliardy korun. Vyplývá to z informací Správy železnic, která oznámila zahájení rekonstrukce nádraží. Až 85 procent nákladů má zaplatit Evropská unie.
Nový terminál bude mít dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží; to bude propojené s navazujícím podchodem. Hlavní čekací plochy pro cestující budou umístěny v odjezdové hale v prvním podlaží. Navazovat budou přímo na pokladny.
V nejvyšším podlaží nad pokladnami vznikne zázemí pro zaměstnance včetně šaten. V suterénu objektu pak budou umístěny technologické místnosti a hygienické zařízení pro cestující. Prostory budou propojeny otevřeným schodištěm s výtahem a eskalátory.
Ve spolupráci s městem dojde k výstavbě parkovacího domu, který bude sloužit pro potřeby cestujících a zároveň bude řešit parkování v centru Vsetína. V rámci stavby budou zřízeny také dva podchody. Jeden povede nejen na nová nástupiště, ale současně zajistí i propojení centra města s místní částí Na Lapači. Druhý nahradí stávající přechod ve Štěpánské ulici a přejezd v ulici U Křivačkárny, které budou zrušeny.
Správa železnic už také vybrala firmy, které ve třech letech zrekonstruují železniční stanici. Stavbu převezme sdružení tvořené společnostmi OHL ŽS, Strabag Rail a AŽD, informovala dnes mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Stavební práce by mohly začít v řádu týdnů. Do roku 2023 bude podle ní cestujícím sloužit v omezeném režimu stávající budova. V roce 2023 budou cestující využívat nově vzniklý přestupní terminál. Kompletní rekonstrukce by měla být ukončena do tří let.
Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce ŽST Vsetín činí 3 376 329 987 Kč bez DPH. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Související
-
Hlavní opravy začaly. Autobusové nádraží ve Zlíně dostává novou fasádu
Nádraží se postupně opravuje už od léta, došlo například k výměně košů, natření sloupů nebo očištění stropů.
-
Vlakové nádraží v Holešově: Před jedenácti lety budovu opravili, teď ji chtějí zčásti zbourat
Informace o záměru Správy železnic, která chce částečně zbourat budovu vlakového nádraží v Holešově na Kroměřížsku, vzbudila u lidí v Holešově nevoli.
-
Zlínské vlakové ani autobusové nádraží se letos oprav nedočkají
Na modernizaci železničního i autobusového nádraží ve Zlíně budou cestující čekat ještě nejméně dva roky.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Praha má mít do roku 2050 o 400 000 obyvatel více. ‚V okolí nestačí infrastruktura,‘ říká sociolog
-
Policie v Praze pátrá po ozbrojeném muži, může být nebezpečný
-
Fotbalisté Sparty v Lize mistrů prohráli s Interem Milán 0:1, vyřazovací fázi letenští hrát nebudou
-
Mou prioritou bude desegregace školství. Vycházím z potřeb brněnského ‚Bronxu‘, říká senátor Papoušek