V Krkonoších i jejich podhůří roste počet elektrokol. Přibývá tak práce mechanikům v cykloservisech
Seznamy plné objednávek nejméně na tři týdny dopředu. Nedostatek některých součástek a stále se prodlužující čekací doby. Tak to teď vypadá v některých cykloservisech v Krkonoších a jejich podhůří. Servismani mají kvůli stále se zvyšujícímu počtu elektrokol víc práce. Zákazníci přijíždí jak na garanční prohlídky s novými koly, tak stále častěji i s různými poruchami.
„Díky tomu, že nám letošní rok zaznamenal obrovský nárůst elektrokol, tak samozřejmě tím také vzrostla náročnost na údržbu," říká majitel cykloservisu a prodejny Michal Kučera, který má právě před sebou na stojanu dámské kolo na elektrický pohon.
„Zákazník ho přivezl po 150 kilometrech na garanční prohlídku. Takže budeme provádět běžný servis."
Čtěte také
Pracují tady celkem tři servismani a to teď od rána do večera.
Rozhlížíme se po dílně, normálních klasických kol je tu minimum.
„Dá se to už určit i v procentech. Řekl bych, že takových 70 procent elektrokol vůči 30 procentům klasických kol."
Elektrokolo si pořídila i paní Světlana, kterou potkáváme v centru Vrchlabí.
„Abych nemusela jezdit autobusem, tak jsem si ho pořídila. A také na výlety je výborné. Podívám se do míst, kam bych už na normálním kole nevyšlapala."
Najeto už má přes dva tisíce kilometrů za necelý jeden rok. To by prý už na normálním kole neujela.
„Byli jsme například na cyklozájezdu v Třeboni. Jinak jezdím do Trutnova, do Vrchlabí. Zkrátka po okolí."
Čtěte také
„Pokračuje obliba elektrokol. Myslím si, že v letošním roce je ještě větší, než loni. Přispěla k tomu i daná situace. Spousta lidí zůstala na dovolenou u nás v Čechách a nakoupila si elektrokola," potvrzuje stoupající zájem o kola na elektrický pohon manažerka Svazku krkonošských měst a obcí Miroslava Chaloupská.
Také krkonošské cyklobusy už teď přepravily vyšší počet cyklobusů než v loňské sezóně.
„Co se týče cyklobusů, tak i tam vídáme elektrokola stále častěji. Chci ale upozornit na jednu vět. Je v každém případě zapotřebí vyndávat z něj baterii. Kolo pak o tři až čtyři kilogramy hned lehčí a manipulace s ním a umisťování na přepravní háky je snadnější," dodává Miroslava Chaloupská.
Související
-
Krkonošské cyklobusy brázdí hory o prázdninách každý den!
Až do konce srpna jezdí Krkonošské cyklobusy po svých trasách denně. Výjimkou je spoj vyjíždějící z hradecké metropole. Všechny linky autobusů jsou vybaveny přívěsy...
-
V Krkonoších platí nové ochranné zóny a nový návštěvní řád. Jak se tyto změny dotýkají turistů?
Nové ochranné zóny Krkonoš a nový návštěvní řád začínají platit v našich nejvyšších horách. Přímo v Krkonoších podrobnosti zjišťovala reportérka Kateřina Kohoutová.
-
Jak se novinky v Krkonoších dotýkají návštěvníků našich nejvyšších hor a horských hospodářů?
Nové ochranné zóny Krkonoš a nový návštěvní řád začaly platit v našich nejvyšších horách. Strážci z hor instalovali nové cedule, které vyznačují klidová území.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
S Ruskem je to jako s rakovinou, pokud ji úplně nezničíte, zabije vás, říká lidskoprávní analytička
-
OVĚŘOVNA: Zboží s kódem 482 je jedovaté a z Ukrajiny, tvrdí e-mail. Původ jídla ale z čísla nezjistíte
-
Tři hodiny spánku za dva dny je málo. Číslo dresu schovávám pro ‚Pastu‘, říká Nečas po duelu s Británií
-
Pohlreich: Zlatá éra gastronomie je pryč. Tehdy kuchaři nechtěli být celebrity, ale být v kuchyních