Stavba obchvatu Jaroměře pokračuje zatím bez zdržení, nová silnice má být hotová letos na podzim
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje ve výstavbě obchvatu Jaroměře. Aktuální kontrolní den potvrdil, že velká dopravní stavba se zatím drží původního časového plánu. Průběžné prověrky stavebních prací se zúčastnil i reportér Tomáš Lörincz.
Nový severní obchvat Jaroměře by měl být dokončený letos na podzim. Stavebníkům se zatím daří dodržovat časový plán.
Čtěte také
Po kontrole staveniště to potvrdil ministr dopravy Martin Kupka z ODS. „Znamená to, že opravdu už letos v září se motoristé po obchvatu Jaroměře svezou. V tuto chvíli je na většině míst dokončeno kompletní souvrství, je hotová estakáda přes Labe. Ta stavba opravdu postupuje tak, jak má. My bychom rádi na ni pozvali veřejnost v průběhu srpna, aby se seznámil se stavbou důležitého obchvatu, na který se léta čeká.“
Jak výrazně zkrátí obchvat řidičům cestu?
Pokud jde o kilometry, tak to nic zásadního nebude. Obchvat je dlouhý 6 kilometrů a 600 metrů. Samotná trasa přes město je zhruba stejně dlouhá. Pokud to vezmeme od sjezdu z dálnice D11 u Semonic až po konec obchvatu k napojení na silnici I/33 je to 12,2 kilometru a po dokončení obchvatu to bude ještě o 200 metrů více.
Ale obrovská úspora to bude především časová. Protože přes město často směřují kolony automobilů, a to ve špičce představuje mnohdy desítky minut zdržení. A vydělají na tom především obyvatelé Jaroměře, Čáslavek, Dolan a Svinišťan, těm se tranzitní doprava vyhne v budoucnu úplně.
Čtěte také
A řidiči samozřejmě ušetří jak čas, tak také zejména nervy. Protože průjezd Jaroměří bývá čas od času dost komplikovanou a adrenalinovou záležitostí.
Obchvat je součástí budování dálnice D11 a měl by výrazně ulehčit právě samotné Jaroměři. Jak to vypadá s dopravou ve městě v těchto dnech?
Záleží to na konkrétní situaci a denní době. Výjimkou ale stále není zdržení 10 nebo 15 minut, které řidiče při průjezdu městem často čeká. Vše se sice zlepšilo po otevření zatím posledního úseku dálnice D11. To umožnilo od Jaroměře odklonit dopravu směřující dál směrem na Kuks, Dvůr Králové nad Labem nebo Trutnov.
Ale řidiči jedoucí ve směru na Náchod zatím nemají prakticky jinou smysluplnou možnost, než projet centrem města. A protože se to samozřejmě týká jak nákladní, tak i osobní dopravy ve směru na Polsko, tak přes Jaroměř nadále jezdí tisíce aut navíc. Ty by tudy už potom po dokončení obchvatu jezdit neměly.
Související
-
Kamiony se po otevření nového úseku dálnice na Jaroměř zase vrátily na souběžnou silnici první třídy
Lidé v obcích, ležících na silnici I. třídy mezi Hradcem Králové a Jaroměří, si od kamionů oddechli jen na pár týdnů. Řidiči těžké dopravy se vrací na bývalý hlavní tah.
-
Atraktivita Jaroměře roste. Jízda vlakem do Hradce za několik minut, což je jako pár zastávek metrem
Teď vás čeká výlet do Jaroměře, druhého největšího města na Náchodsku, kde se v nadmořské výšce 254 metrů setkávají tři řeky Labe, Úpa a Metuje.
-
Stavba úseku dálnice D35 mezi Hořicemi a Sadovou bude nejspíš hotová dříve, než se předpokládalo
Ředitelství silnic a dálnic otevře nejspíš nový úsek dálnice D35 mezi Sadovou a Hořicemi na Jičínsku o několik měsíců dřív, než původně předpokládalo.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rozsudek ukázal část příjmů webu AC24. Inzeroval tam i Google, nyní svou reklamu stáhl
-
Reforma péče o duševní zdraví se zmařila, říká psychiatr. Duševní obtíže má přitom 16 procent Čechů
-
Spíš pomalé zotavování než ekonomický zázrak. Řecko se zvedá, životní úroveň obyvatel ale klesla
-
Přizpůsobit se i bojovat. Klimatickou situaci zvrátíme, čím dříve zavřeme emisní kohout, říká Jan Dusík