Před stavbou nové trasy silnice I/49 je potřeba vyřešit dopady na velké šelmy i napojení na Slovensko
Přes dvacet podmínek týkajících se vlivu na životní prostředí musí splnit úřady a Ředitelství silnic a dálnic při schvalování trasy víceproudé silnice ze Zádveřic na Zlínsku přes Vizovice na hranice se Slovenskem. Podmínky zveřejnilo Ministerstvo životního prostředí.
Většina podmínek se týká nové trasy silnice I/49 z Vizovic ke státním hranicím, která má být dvacet pět kilometrů dlouhá. Jde o 15 bodů vyplývajících ze stanovisek měst a obcí na trase a také dokumentů zaslaných ze Slovenska.
Vizovická silnice by se totiž měla napojit na novou komunikaci R6 od hranic do slovenského Púchova. Ta se však podle odpovědi ze slovenského ministerstva dopravy zatím stavět nebude. Úřady tak musí znovu vyhodnotit, jak bude vypadat provoz v okolí státní hranice a jaký bude mít vliv na chráněnou krajinu v Lyském průsmyku na moravsko - slovenském pomezí.
Silničáři musí také dopracovat studie o průchodnosti krajiny v okolí nové silnice pro velké savce, jako jsou medvěd, rys nebo vlk. A musí také důkladně posoudit i vliv stavby na kvalitu vody v regionu i v souvislosti s plánovanou velkou přehradou u Vlachovic na Zlínsku.
Po zapracování připomínek Ministerstva životního prostředí se bude rozhodovat o tom, zda bude vydáno souhlasné stanovisko o vlivu na životní prostředí.
Hotovo má být v roce 2032
V případ úseku dálnice D49 ze Zádveřic do Vizovic se počítá se zahájením stavby v roce 2029 a dokončením o tři roky později.
Úseky silnice I/49 z Vizovic na slovenské hranice by se měly začít stavět v roce 2028 a dokončit stejně jako zádveřická část v roce 2032.
Stavbu silnice ke slovenským hranicím dlouhodobě odmítají ekologické spolky. Podle nich bude mít výrazně negativní vliv na Vizovické vrchy.
První část dálnice D49 z Hulína na Kroměřížsku do Fryštáku na Zlínsku, který umožní propojení s dálnicí D55, by měl být podle původních plánů průjezdný v prosinci letošního roku. Stále však panuje poměrně velká nejistota, zda se tento termín stihne.
Čtěte také
Nejvyšší správní soud totiž na jaře po stížnosti ekologických spolků zrušil právní moc stavebního povolení a silničáři tak museli zastavit část prací. Na vydání nového pravomocného rozhodnutí, které musí potvrdit ministr dopravy, se stále čeká.
Související
-
Práce na dálnici D49 se částečně obnoví. Podle ŘSD je reálné, že úsek zprovozní v původním termínu
Ředitelství silnic a dálnic po povolení úřadu může obnovit část prací na D49 v úseku z Hulína do Fryštáku. Stavba byla v květnu zastavena kvůli stížnosti ekologů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Budinský z kauzy Motol už není předsedou legionářů. Na mimořádném jednání mu zrušili členství
-
Potraviny, hygiena, spacák. Spolek Koridor UA vybírá peníze na evakuační batohy pro lidi u frontové linie
-
Muži v Česku berou o 18 procent vyšší platy než ženy. ‚Situace se zhoršila,‘ míní šéfka pracovní agentury
-
Kolik stojí interrupce? Nejvíc pacientky v průměru zaplatí na Pardubicku, rozdíl v ceně je i deset tisíc