Památník parní lokomotivy poskytl náhradní díly pro výletní úzkokolejku na Osoblažsku
Slezské zemské dráhy na Osoblažsku chtějí dovybavit výletní parní lokomotivu tamní známé historické úzkokolejky. Náhradní díly ale už prakticky neexistují, proto přijeli vymontovat některé součástky z památníku parní lokomotivy do huti ArcelorMittal Ostrava. Lokomotiva v huti jezdila do 70. let minulého století.
Na památník parní lokomotivy se vrhla skupina nadšenců. „Kolega zkouší sundat přírubu a já zatím tady ty úplně zkorodované šrouby,“ říká Michal Kasala.
„Nejtěžší je převézt ten kompresor – ten je největší a nejtěžší. Dnes už se takové kompresory jen tak nenajdou, už se vůbec nevyrábí. Kompresor je součást systému, který vlastně zajišťuje to, že vlak brzdí,“ dodává železniční nadšenec.
„To, že jsme tady v Arceloru narazili na tuhle krásnou mašinku, je pro nás štěstí. Každý díl, který získáme, i když třeba nebude fungovat, nám pomůže, protože ho můžeme třeba dosadit někde jinde,“ říká David Chovančík ze spolku Slezské zemské dráhy.
„Domluvili jsme se, že opravdu si odvezou pouze díly, které nutně potřebují. Což byl ten kompresor. Nevezmou mašince její vzhled. Je to náš pomníček – poslední parní lokomotiva, která tady jezdila ještě v roce 1970,“ dodává Šárka Skřibská z dopravního závodu ArcelorMittal Ostrava.
Součástky ze staré ostravské lokomotivy by v těch osoblažských měly jezdit od jara příštího roku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tři až pět let. Tolik má Evropa na přípravu, než se promění ruská armáda, odhaduje analytik Koštoval
-
Kdo by vyhrál volby, kdyby Raísí nemohl vládnout, nelze odhadnout. Írán je ale stabilní, říká analytik
-
Slovenští hokejisté na světovém šampionátu padli s Lotyšskem po nájezdech, postup nemají jistý
-
8 hodin spánku, 4 fyzických aktivit, maximálně 6 hodin sezení. Vědci popsali ideální den pro zdraví