Divadelní režisér Amsler: Když v hledišti cítím napětí, uvolnění nebo smích, je to dobře – probíhá neviditelný dialog
Host: režisér Marian Amsler o divadelní režii nejen v Brně
Čtyři roky působil Marián Amsler jako umělecký šéf brněnského HaDivadla. Hostoval také v mnoha slovenských a českých divadlech. „Jako režisér se snažím být ten, kdo podněcuje všechny zúčastněné, aby podali co největší a nejlepší výkon,“ říká. Důležité je pro něj vytvořit vztah s divákem skrze inscenaci: „Aby odcházel z divadla trošičku jiný, než tam přišel. Aby měl pocit, že jsme s ním mluvili,“ dodává. Kteří kolegové pro něho byli vzorem? A jak vnímá divadelní kritiky?
Související
-
Nejen herci a režiséři. Jihomoravský rok přiblíží profese, bez kterých by se velká divadla neobešla
Nahlédněte s námi za divadelní oponu! Tentokrát v pořadu Jihomoravský rok připomeneme Světový den divadla.
-
Je Švejk génius, nebo idiot? I na to jsme se v inscenaci ptali, říká režisér Marián Amsler
Haškova Švejka objevil v knihovně rodičů jako kluk a často se k němu v životě vracel. Teď ho se svým týmem převedl na scénu a „do hry“ vzal i kontext války na Ukrajině.
-
Martin Glaser o divadelním přesunu z Brna do Prahy: Před Národním divadlem mám velký respekt
„Všechny pořád překvapuju, když říkám, že jsem nikdy nechtěl být divadelní ředitel. Ani jsem neměl na seznamu, že budu ředitelem zlaté kapličky,“ směje se Martin Glaser.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.