České divadlo je konzervativní. Prospělo by mu víc zahraniční spolupráce. Co tomu brání?
Saša Michailidis se ptá dramaturgyně Marty Ljubkové a umělecké manažerky Daniely Pařízkové. Na podzim loňského roku dvě pražská divadla – Národní divadlo a Divadlo pod Palmovkou – nabídla inscenace v zahraniční režii. Co komplikuje širší spolupráci zahraničních umělců s českými divadelními soubory? Je opravdu hlavním důvodem nedostatek financí? A jak by mohly pomoci koprodukce?
Poslouchejte od pondělí do pátku od 16:30 živě na Vltavě nebo ze záznamu na našem webu, v aplikaci mujRozhlas a na dalších podcastových platformách.
Chcete nám něco vzkázat?
Své komentáře nebo tipy posílejte na adresu: akcent@rozhlas.cz.
Související
-
Ukrajinský boj o přežití i o vlastní duši. Dušan David Pařízek nastudoval Moskoviádu
Inscenací Moskoviáda se režisér Dušan David Pařízek opět prezentuje v Praze. Pro svůj další come back zdramatizoval novelu ukrajinského spisovatele Jurije Andruchovyče.
-
Bilance opera 2022: Brno opět dokazuje, že je operním domem roku
Saša Michailidis se ptá ředitelky Festivalu hudebního divadla Opera Lenky Šaldové a vltavského redaktora Daniela Jägera.
-
Městská divadla pražská pořádají večírek. Hostitelem je Roland Schimmelpfennig
Tragikomedie slavného německého autora Rolanda Schimmeplfenniga z roku 2018 Prasklej svět si v režii Michala Dočekala našla cestu na prkna Městských divadel pražských.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.